annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Alfa 7 II - M-mode in fotostudio

OPGELOST
profile.country.BE.title
buysmarc
Lid

Alfa 7 II - M-mode in fotostudio

Geacht Forum,

Voor een fotoshoot met studioflitsers (in de fotostudio) moet ik mijn toestel in M-mode schakelen en geef ik volgende waarden in: F13 - S 1/125 - ISO 100. Met deze waarden regel ik de flitsers af.

Het probleem is dat ik noch door de zoeker noch op het lcd-scherm, met deze waarden, een beeld zie. Wanneer ik scherp stel licht de zoeker en het scherm een paar seconden op, de tijd om scherp te stellen,  en gaat dan terug op donker. Ik kan dus het model niet kaderen omdat ik niets door de zoeker zie.

Is dit normaal of dien ik ergens een instelling te doen.

Alvast bedankt voor het meedenken....

Grt Marc.

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @buysmarc en welkom bij de Community!

 

Ik denk dat de instelling van je camera ingesteld staat op 'camera-settings on' In de meeste situaties prima omdat je dan meteen ziet hoe de belichting van je foto is, maar niet handig in de studio omdat de instellingen dan niet kloppen met het licht dat er is, maar met de belichting op het moment dat de flitsers afgaan.

Als je door de zoeker of op je schermpje kijkt zie je dan een te donker beeld.

 

Dit staat in de handleiding:

  1. MENU (Eigen instellingen) → [LiveView-weergave] → gewenste instelling.

Menu-onderdelen

Instelling effect aan (standaardinstelling):
Geeft Live View weer onder omstandigheden nagenoeg gelijk aan hoe uw foto eruit zal zien wanneer al uw instellingen worden toegepast. Deze instelling is nuttig wanneer u foto's wilt opnemen waarbij u het resultaat van de opname wilt controleren op het Live View-scherm.

Instelling effect uit:
Geeft Live View weer zonder de effecten van de belichtingscompensatie, witbalans, [Creatieve stijl] en [Foto-effect]. Wanneer deze instelling wordt gebruikt, kunt u de beeldcompositie gemakkelijk controleren.
Live View wordt altijd weergegeven met de geschikte helderheid, zelfs bij [Handm. belichting].
Wanneer [Instelling effect uit] is geselecteerd, wordt het pictogram afgebeeld op het Live View-scherm.

Opmerking

  • Wanneer de opnamefunctie is ingesteld op [Slim automatisch], [Superieur automat.], [Panorama d. beweg.], [Film] of [Scènekeuze], kan [LiveView-weergave] niet worden ingesteld op [Instelling effect uit].
  • Als [LiveView-weergave] is ingesteld op [Instelling effect uit], zal de helderheid van het opgenomen beeld niet hetzelfde zijn als dat van de weergegeven Live View.

Hint

  • Wanneer u een flitser van een ander merk gebruikt, zoals een studioflitser, kan Live View-weergave donker zijn bij bepaalde sluitertijdinstellingen. Als [LiveView-weergave] is ingesteld op [Instelling effect uit], zal Live View-weergave helderder worden weergegeven, zodat u de compositie eenvoudig kunt controleren.

 

De instelling van de liveview weergave zet je op uit voor studiofotografie.

 

Succes!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @buysmarc en welkom bij de Community!

 

Ik denk dat de instelling van je camera ingesteld staat op 'camera-settings on' In de meeste situaties prima omdat je dan meteen ziet hoe de belichting van je foto is, maar niet handig in de studio omdat de instellingen dan niet kloppen met het licht dat er is, maar met de belichting op het moment dat de flitsers afgaan.

Als je door de zoeker of op je schermpje kijkt zie je dan een te donker beeld.

 

Dit staat in de handleiding:

  1. MENU (Eigen instellingen) → [LiveView-weergave] → gewenste instelling.

Menu-onderdelen

Instelling effect aan (standaardinstelling):
Geeft Live View weer onder omstandigheden nagenoeg gelijk aan hoe uw foto eruit zal zien wanneer al uw instellingen worden toegepast. Deze instelling is nuttig wanneer u foto's wilt opnemen waarbij u het resultaat van de opname wilt controleren op het Live View-scherm.

Instelling effect uit:
Geeft Live View weer zonder de effecten van de belichtingscompensatie, witbalans, [Creatieve stijl] en [Foto-effect]. Wanneer deze instelling wordt gebruikt, kunt u de beeldcompositie gemakkelijk controleren.
Live View wordt altijd weergegeven met de geschikte helderheid, zelfs bij [Handm. belichting].
Wanneer [Instelling effect uit] is geselecteerd, wordt het pictogram afgebeeld op het Live View-scherm.

Opmerking

  • Wanneer de opnamefunctie is ingesteld op [Slim automatisch], [Superieur automat.], [Panorama d. beweg.], [Film] of [Scènekeuze], kan [LiveView-weergave] niet worden ingesteld op [Instelling effect uit].
  • Als [LiveView-weergave] is ingesteld op [Instelling effect uit], zal de helderheid van het opgenomen beeld niet hetzelfde zijn als dat van de weergegeven Live View.

Hint

  • Wanneer u een flitser van een ander merk gebruikt, zoals een studioflitser, kan Live View-weergave donker zijn bij bepaalde sluitertijdinstellingen. Als [LiveView-weergave] is ingesteld op [Instelling effect uit], zal Live View-weergave helderder worden weergegeven, zodat u de compositie eenvoudig kunt controleren.

 

De instelling van de liveview weergave zet je op uit voor studiofotografie.

 

Succes!

profile.country.BE.title
buysmarc
Lid

Beste Amfion,

 

Het was inderdaad, in dit geval, een verkeerde camerasetting. Ik moet nog erg veel leren om deze camera goed in te stellen naargelang de situatie.

Alles staat nu goed en deze namiddag gebeurt de fotoshoot in de studio. 

Blij dat ik met mijn Sony kan fotograferen en de Canon mag thuislaten. 

 

Ten minste duizend maal bedankt om op mijn vraag te antwoorden, ik heb weer iets bij geleerd.

 

Vriendelijke groeten, Marc.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi Marc!

 

Nou graag gedaan hoor!

 

Laat hier maar eens wat resultaten zien zou ik zeggen :wink:

CelienC
Nieuw

Goedemiddag, 

 

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een Sony Alpha 7III. 
De instellingen die je hierboven vermeld voor de Allah 7II vind ik niet onmidellijk terug op de III. Hoe kan ik dit hier aanpassen?

Bedankt voor je feedback. 

groetjes, 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo @CelienC 

 

Bij alle Alpha camera's werkt het op dezelfde manier, al zit het soms op een andere plaats in het menu. 

Live view weergave moet uit en je sluiter moet op mechanisch (stille sluiter uit) als je in de studio met studio flitsers aan de gang gaat. 

Succes!