annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

a7riii geheugenkaart slot 2

OPGELOST
profile.country.NL.title
marmeije3
Ontdekker

a7riii geheugenkaart slot 2

In mijn a7riii heb ik in slot 2 een memory stick Pro-HG Duo zitten. Daar staan inmiddels foto's op (raw en jpg, zichtbaar op de camera zelf) maar vanuit de camera naar Lightroom of naar de windows (10)-verkenner worden geen foto's herkend. Kan iemand mij helpen dit op te lossen? Dank Ronald

Tags (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
marmeije3
Ontdekker

Probleem is opgelost!! niet door de firmware versie te downloaden (moet eerst batterij opladen) maar door simpel in setup page 4 'USB connection' de stand op 'mass storage' te zetten. Hij stond op 'auto' ..schijnbaar is slot 1 daar niet gevoelig voor maar slot 2 of een pro-HG duo-stick wel. De foto's zijn weer zichtbaar!! Dank voor het meedenken. Groet Ronald

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Welke versie van Windows en Lightroom gebruik je. 

 

Gebruik je Lightroom CC of de standalone versie. Bij de standalone is er ondersteuning vanaf versie 6.14. Heb je oudere versie dan is advies upgraden of alternatief zoeken 😉

 

Weet je zeker dat de camera de foto's van slot2 laat zien. Dit kun je controleren in playback menu. Derde tablad als ik het goed heb. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
marmeije3
Ontdekker

Hoi, dank voor je melding. Ik gebruik windows 10 en heb de standalone-versie van Lightroom versie 6.14 (de laatste meen ik), de camera wordt ook herkend en de foto's van slot 1 worden geïmporteerd. De camera staat op 'select pb media' slot 2 en op de camera zijn ze gewoon te zien (als ik de kaart eruit haalt zegt ie ook dat er geen bestanden zijn). Ik vermoed dat de a7 toch niet zo goed raad weet met een memory stick pro-hg duo (ook Sony). Misschien maar een ouderwetse externe kaartlezer aanschaffen. Jammer is alleen dat ik nog veel van die kaarten heb van mijn vorige camera (a850)...als je nog tips heb dan gaarne..super veel dank.

groet

Ronald

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Ik zou eerst externe card reader proberen. Werkt dit wel? 

Als een geprobeerd op andere computer... 

Gebruik je voor de Memorystick een adapter. Deze ook gecontroleerd... zie handleiding

 

When using microSD memory cards or Memory Stick Micro media with this camera, be sure to use the appropriate adaptor. 

Zelf gebruik ik altijd een externe card reader. Persoonlijk zou ik de Memory stick vervangen voor een SD UHS -I geheugenkaartje voor slot 2. 

 

https://wagner.photography/welke-sd-geheugenkaart/

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
marmeije3
Ontdekker

Ja dank voor het advies, inderdaad het beste om even ee

profile.country.NL.title
marmeije3
Ontdekker

Ja dank voor het advies, inderdaad het beste om even een adapter te proberen. Zie overigens dat ik nog versie 1.01 heb, wellicht dat firmware 1.10 verbetering geeft. Groet

profile.country.NL.title
marmeije3
Ontdekker

Probleem is opgelost!! niet door de firmware versie te downloaden (moet eerst batterij opladen) maar door simpel in setup page 4 'USB connection' de stand op 'mass storage' te zetten. Hij stond op 'auto' ..schijnbaar is slot 1 daar niet gevoelig voor maar slot 2 of een pro-HG duo-stick wel. De foto's zijn weer zichtbaar!! Dank voor het meedenken. Groet Ronald