annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A7Rii of A7Riii (of ook wel A7RMk2 of A7RMk3)

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

A7Rii of A7Riii (of ook wel A7RMk2 of A7RMk3)

Even een "teaser", maar wel serieus bedoeld!

 

Indien je als lezer van dit bericht de keus hebt om een A7R2 of A7R3 aan te schaffen, wat zou je keus zijn en op basis van welke argumenten, specs etc.

 

zie vergelijk hier op Sony; https://www.sony.nl/electronics/camera-producten-met-verwisselbare-lenzen/t/cameras-met-verwisselbar...

 

Ik zou het nu even niet weten...maar ik neig naar de R2! Argumenten hiervoor zijn

- Wel timelaps via sony apps

- Wel WiFi en NFC (eigenlijk gek dat de R3 dat niet heeft, vlgs specs...)

- Zelfde resolutie

- geen touchscreen, maar ik weet niet of ik dat ga missen, want werkt alleen op scherpstel gebied/zone

- Geen max 10 fps.., maar ook dit zal ik persoonlijk niet missen omdat ik (vrijwel) geen sportfoto's maak

- Geen Long battery life...en dat zou ik wel gaan missen! Heb nu continue 2 batterijen mee en weet eigenlijk nooit zeker of ik de "reserve" wel opgeladen heb...maar dat ligt natuurlijk aan mezelf :yahoo:

- en last but zeker not  least; bij keus R2 houd je wel effies 800 euri meer in je zak (en ik denk in de nabije toekomst nog meer) en daar kun je heel andere leuke dingen voor doen...bijv. een 12-14 FF aanschaffen :grin:

 

Ik hoor het graag van de liefhebbers hier en indien de specs niet kloppen @RoosSBNL, of @Anonymous van Sony NL/BE of BE/NL dan ook graag reactie

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Sigi, 

 

Bedankt voor het delen. Ik ga mij er dit weekend wat verder in verdiepen =).

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Hoi...

Destijds ben ik overgestapt van Canon eos 5DmkIII naar Sony a7RII, ik werkte met mn canon altijd met t joystikkie, en de capaciteit van de accu was ook geweldig van de eos 5DmkIII, kon met 1 accu heel wat fotootjes schieten.

 

Dat heb ik toch wel behoorlijk gemist op m'n Sony a7rII, maar deze camera lag wel heerlijk in de hand, en was een stuk kleiner/lichter van gewicht dan de eos 5D, dus ik nam dat voor lief om t joystikkie en capaciteit van de accu te missen, verder was t ook een heerlijke camera..

 

Mja, toen kwam de versie III, tja, en ik was gelijk helemaal verkocht, dus de II heeft toch weer plaats moeten maken voor de III., t gene wat ik de versie II miste, hebben ze op de III toegepast... Heerlijke camera voor mij, ik kan niet anders zeggen 🙂

 

tja, de ene vind dit belangrijk, en de andere dat... 🙂

profile.country.NL.title
jaap93
Lid

Het lijkt mij een goede analyse. De II bevalt mij prima. Ik heb wel altijd 4 accu's mee maar daar is mee te leven. Ik heb met nagellak 1 tot 4 stippen op de achterkant gezet dan kan ik ze uit elkaar houden.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Gebruik beide camera's naast elkaar. Wat @Turbopadje schrijft is herkenbaar.

 

 

* Dualcard slot

* feedback van knoppen/wieltes

* EVF

* Joystick (voor mij belangrijkste reden voor de a7r3)

* verbeteerde AF

* sneller weg kunnen schrijven van de bestanden (stoor mij geregeld aan de snelheid van de a7r2)

* diepere grip (ligt hierdoor bij mij net iets beter in de hand) 

 

Batterij duur is voor mij niet zo'n probleem. Heb meerdere batterijen voor de a7r2 en vind verwisselen nooit zo'n probleem. De grotere batterij is handig maar is voor mij geen must. Bij de a7r3 kreeg ik wel netjes een gratis batterij. Wel zo prettig om een volle batterij in de tas te hebben voor het geval dat. 

 

Gebruik de a7r3 hoofdzakelijk, al is de a7r2 nog steeds veel in mijn tas te vinden. Welke camera kiezen. Argumenten zullen per persoon verschillen. iK was zelf toe aan nieuwe backup camera en dat is de a7r2 geworden door de komst van de a7r3.

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

De A7RIII biedt meer mogelijkheden 

Het toestel is veel sneller met focus, veel meer instellingsmogelijkheden, een aanraakscherm voor nog betere of handigere scherpstelling, enz... Ik ben veranderd van de A7RII  naar de A7RIII  en het verschil is zeer groot !!!

profile.country.BE.title
BobBaeyensPhotography
Lid

Ik zie weinig reden om als gewone gebruiker de meerprijs te betalen voor de a7riii. Als huwelijksfotograaf is het voor mij met de dubbele SD kaarten, snellere en betere (eye)AF en de betere batterij wel de moeite geweest om te upgraden.

 

Belangrijkste vraag is dan ook; 'wat wil je ermee gaan doen'?


Sony Imaging Ambassadeur
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Ik moet iets vanuit de originele post corrigeren...(natuurlijk) heeft de R3 weldegelijk NFC/WiFi en BT...

Ergens anders meer uitgebreide specs gezien dan hier op de Sony site..

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en