annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

a ILCE-5000 wilt niet naar 20 megapixels

Marco360
Nieuw

a ILCE-5000 wilt niet naar 20 megapixels

Goedenmorgen allen,

 

Ik heb een probleem met mijn ILCE-5000 + SELP1650 oss lens.

 

Ik merkte laatst op dat de kwaliteit van de foto's achteruit ging... bij nader inspecteren bleek dat alle foto's maximaal 2 megapixel zijn. (Terwijl de camera niet eens 2 MP optie ondersteund.. 5/10/20 MP).

 

Wat ik ook doe, (fabrieksreset, schakelen naar 5/10/20 megapixel) hij wil niet hoger als 2 megapixel.

 

Iemand suggesties?

 

Vriendelijke groeten en alvast bedankt!

 

- Marco

Tags (4)
2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dit is extreem bizar :wink:

 

Als zelfs een fabrieksreset niet werkt...dan is het misschien niet de camera.  Zijn de bestanden die op het geheugenkaartje staan, kleiner dan bv 3Mb? (Dus niet importeren, gewoon als een usb stick openen.)

 

Als de foto's op het kaartje wel een "degelijke" grootte hebben dan gebeurt er iets tijdens het importeren.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Marco360
Nieuw

Op de geheugenkaart zijn de foto's gewoon goede resolutie (3-5 mb per stuk).

 

Het probleem zat in de PlayMemories app die ik gebruik om de foto's over te zetten. De app stond op "2 MP" ipv "Oorspronkelijk". echter als ik de App goed zet worden de foto's alsnog niet op oorspronkelijke resolutie overgedragen.

 

Vreemd, ik heb deze instelling nooit aangeraakt.. wist ook niet dat het bestond.

 

Ik ga ze gewoon via usb overzetten in vervolg. Bedankt voor de snelle reactie! :slight_smile:

 

Vriendelijke groeten

 

Marco.