annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Meer plezier van je Xperia 1 II

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Meer plezier van je Xperia 1 II

Je Xperia 1 II heeft een gewone foto app.

De xperia 1 II heeft ook Photography Pro en Cinema Pro.

Met deze beide apps gebruik je de echte mogelijkheden van deze Sony camera in zakformaat.

 

Kijk op Youtube voor Photography Pro

Hetzelfde voor Cinema Pro

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Jawel Strampke,

 

Een schitterende Zakcamera voor on the go.

In de standaard modus zijn de plaatjes ook al schitterend.

Maar de pro modus biedt meer mogelijkheden voor creatieve fotografie.

De door jouw aangereikte video's onderstrepen dit nog eens.

 

Wel een klein hikje.

De Xperia is van glas. Dus glad en glibberig in de hand.

Oppassen dat dit toestel niet uit je handen glipt.

Vandaar uit oogpunt van bescherming een bijpassende case, die ook nog kan worden omgeslagen.

Voor een betere grip en direct actief voor het fotowerk.

Edoch:

 

De speciale sluiterknop voor scherpstellen en afdrukken is in vrijwel alle hoesjes of cases moeizaam te handelen.

Het mee gevormde materiaal voor de sluiterknop, TPU binnen frame, laat zich ietwat lastig indrukken.

Gaat ten koste van de gevoeligheid. Gevaar van beweging is dus aanwezig.

Ergo: Heb het materiaal rond genoemde knop netjes weggesneden. Voor gestanst zou beter en netter zijn.

En nu kan ik de sluiterknop beter bedienen. Je voelt deze knop dan net als op je gewone camera.

 

Blijkbaar is het ontwerp van hoesjes en case niet of onvoldoende afgestemd op het soort knoppen voor gebruik.

Ben benieuwd of die dure komende Sony Case voor deze Xperia dit euvel wel of niet verhelpt.

 

EMCsony

21juli2020

 

 

profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Hi Xperia1ii liefhebbers,

 

Voor zover ik heb kunnen nagaan door de afbeeldingen van de Speciale Case van Sony meer in detail te doorgronden.

Deze case is voornamelijk, naast een gesloten achterzijde met camera opening, stevig aangesloten op de hoekzijden van de Xperia 1 ii. En laat de knoppen dus vrij.

Zodoende is de sluiterknop voor het scherpstellen en afdrukken beter voelbaar en controleerbaar.

Daarnaast is de voorkant afsluitbaar met een zogenaamde coverview. 

 

Daar waar andere cases gemiddeld voor zo'n €15 tot €25 over de toonbank gaan, moet je voor deze originele Sony accessoire flink in de buidel tasten. Hou rekening met prijzen zo vanaf €55 tot €70.

In de loop van deze maand wordt deze speciale Sony style cover view voor xperia 1 ii uitgeleverd.

 

Sowieso is een case voor deze mooie ZakCamera aan te bevelen. Gezien de gladheid van het glaswerk.

Zelf heb ik op dit moment een mooie case met stand, waarbij ik de TPU rond de sluitknop heb weggesneden.

Door de stand kan je de camera beter in de hand houden, terwijl de vrije hand aan de knopjes zit.

Maar die Sony cover ziet er ook fraai uit. Wie weet.

 

EMCsony

22juli2020

 

 

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Ik heb voor mijn Xperia 1 een siliconen case gekocht bij aliexpress .

Het is een paar weken geduld hebben.

De sluiterknop is goed bereikbaar.

Ik heb de telefoon al een paar keer laten vallen op een harde vloer en tot nu toe geen schade aan de telefoon gehad.

profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Dank Strampke,

Maar zo'n siliconen geval doet mij eerder aan verpakt vlees denken.

De case die ik nu heb voldoet prima met de door mij weggesneden TPU ronde de sluiterknop.

https://www.gsmpunt.nl/hoesjes/sony-xperia-1-ii-portemonnee-stand-hoesje-coffee

Door de stand functie van de case kan ik deze gemakkelijk open klappen voor de camera positie.

Met de vrije hand kan dan alle instellingen bedienen en de sluiterknop gebruiken.

Maar ik moet zeggen dat blijkbaar Sony met zijn originele case dit aspect rond de sluiterknop heeft voorzien, door deze knoppen aan de zijkant vrij te houden.

EMCsony

22juli2020

 

 

profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Hi Xperia liefhebbers,

 

Bijgaande link geeft een aantal foto's weer van de speciale Sony Case voor je Xperia1ii

https://www.xperiablog.net/2020/04/28/xperia-1-ii-mark-2-official-cases-get-hands-on-pics/

Helaas worden ze mondjesmaat aangeleverd.

 

EMCsony

24juli2020

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De zijkanten van de case kunnen beter naakt zijn, zodat je Side Sense beter kunt gebruiken. Met een reguliere case waar de randen bedekt zijn, werkt het stukken minder goed. 

 

Cases in xperiablog zien er goed uit!

profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Jawel Vinc_E,

Vandaar mijn geprutst om die knoppen vrij te krijgen door het TPU materiaal daar om heen weg te snijden.

Door de stand functie van mijn huidige case is deze nu wel snel en eenvoudig in de hand te houden.

De originele Sony case gaat nu voor zo'n €60 over de toonbank. Maar helaas nog steeds mondjesmaat.

EMCsony

25juli2020

 

 

profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Hi Strampke,

Ben bezig de door jouw aangereikte video's te bestuderen. Mooi oefenmateriaal.

Cinema Pro Chapter 5 (autofocus) is dezelfde als Chapter 4 (manual focus). Een test of per ongeluk.

Heb autofocus op Youtube gevonden.

EMCsony

25juli2020

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Bedankt @EMCsony 

Inmiddels aangepast.