annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Krijg geen Dolby Atmos op Sony ST-5000 Soundbar

profile.country.NL.title
stuurjan
Ontdekker

Krijg geen Dolby Atmos op Sony ST-5000 Soundbar

Mijn setup betreft een Sony HT-ST5000 Soundbar met laatste firmware (versie M40.R.0518) in combinatie met een LG OLED55C8PLA met laatste versie firmware (versie 05.50.15). Ik heb de Soundbar aangesloten via ultra high speed 2.1. HDMI kabel op de e-arc aansluiting van de TV en die van de soundbar. Als ik de soundbar niet aanzet en ik op Netflix een film selecteer met Dolby Vision en Dolby Atmos dan zie ik netjes rechtsboven op de TV de logo's van Dolby Vision en Dolby Atmos. Zet ik de soundbar weer aan en ga ik naar dezelfde film, dan geeft de TV wel Dolby Vision aan, maar geen Dolby Atmos. Heb bij de TV en Soundbar aangegeven enhanced HDMI /verbeterde weergave in de soundbar. Het probleem is zowel via de KPN TV+ box als rechtstreeks via de Netflix app van de OLED TV. In de Netflix app staat bij audio Engels original (Atmos) maar krijg rechtsboven alleen Dolby Vision en geen Atmos. Dus mijn conclusie het staat los van de KPN TV+ box, maar moet uit de soundbar komen want de TV zonder de soundbar geeft wel netjes Dolby Vision en Dolby Atmos weer. Heeft er iemand een idee?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Busra-Sony
Lid

Hoi, ik ga het direct intern navragen voor je. - Sony Busra

profile.country.NL.title
Busra-Sony
Lid

De LG TV stuurt geen echte DOLBY Atmos via de HDMI poort naar buiten.  Het ligt niet aan de soundbar maar aan de beperkingen van de TV. Ik hoop je hiermee voldoende geholpen te hebben :slight_smile: - Sony

profile.country.NL.title
stuurjan
Ontdekker

Hallo Busra, ik weet niet war je dat op baseert. LG heeft een update gedaan in 2020 en daarmee heeft de HDMI Arc poort ook Dolby Atmos ondersteuning. Ook op diverse fora wordt dit gemeld. Vraagt blijft derhalve hoe kan het dat de TV goed staat (via de speakers van de TV Dolby Vision en Dolby Atmos rechtsboven. Via de Sony ST-5000 soundbar wel Dolby Vision maar geen Dolby Atmos. Iemand nog een idee, ik weet gewoon zeker dat het met de Sony Soundbar te maken heeft.