annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV reageert niet meer op AB en geen digitale ontvangst meer

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
ernayo
Bezoeker

TV reageert niet meer op AB en geen digitale ontvangst meer

Ik heb een KDL-32EX302 LCD TV met CI+ module van Ziggo. Nieuwste software versie van Sony geinstalleerd.. Toch gebeuren er gekke dingen: met regelmaat reageert de TV niet meer op de afstandsbediening en moet je de TV handmatig uitzetten. Soms werkt dit ook niet en moet zelfs de stekker eruit. Als je de TV opnieuw aanzet meldt de TV 'geen zenders geprgrammeerd' en reageert ook niet op de AB. Vervolgens moet je de TV  weer uitzetten en ongeveer 15-30 minuten wachten en dan doet hij het weer.

Aldus; wat is het probleem?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Arthur_Reijn
Lid

Hi,

We kennen het geval, deze is ontstaan na een omzetting op het Ziggo netwerk, en werken intern aan een mogelijke software-fix

Je kunt het probleem nu verhelpen door je toestel terug te stellen naar fabrieksinstellingen, daarna start het toestel op en vraagt je om land/taal etc in te vullen.

Zodra je bij de optie zenderafstemming komt kan je kiezen voor: Aards/Ziggo/UPC, kies hier voor UPC ondanks dat je een ZIggo gebruiker bent.

Ga vervolgens door met het invoeren van je frequentie en netwerk ID en laat je toestel de zenders opzoeken.

Na afloop zijn je problemen verdwenen, en dien je alleen preset 901-910 te verplaatsen naar preset 1-10

In het UPC profiel staan de HD zenders niet standaard op preset 1-10, en in het Ziggo profiel kan je niet sorteren, nu dus wel.

Succes met uitvoeren en blijf de site checken voor info

Grt

Arthur

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.nl_NL.title
Mickeyvdb
Bezoeker

Welkom ernayo,


Wat het probleems is is mij ook niet zo 1 2 3 duidelijk.

Je zou eens kunnen proberen om een reset te doen naar de fabrieksinstellingen.


profile.country.NL.title
Arthur_Reijn
Lid

Hi,

We kennen het geval, deze is ontstaan na een omzetting op het Ziggo netwerk, en werken intern aan een mogelijke software-fix

Je kunt het probleem nu verhelpen door je toestel terug te stellen naar fabrieksinstellingen, daarna start het toestel op en vraagt je om land/taal etc in te vullen.

Zodra je bij de optie zenderafstemming komt kan je kiezen voor: Aards/Ziggo/UPC, kies hier voor UPC ondanks dat je een ZIggo gebruiker bent.

Ga vervolgens door met het invoeren van je frequentie en netwerk ID en laat je toestel de zenders opzoeken.

Na afloop zijn je problemen verdwenen, en dien je alleen preset 901-910 te verplaatsen naar preset 1-10

In het UPC profiel staan de HD zenders niet standaard op preset 1-10, en in het Ziggo profiel kan je niet sorteren, nu dus wel.

Succes met uitvoeren en blijf de site checken voor info

Grt

Arthur

profile.country.nl_NL.title
ernayo
Bezoeker

Beste Arthur,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb alles uitgevoerd zoals je omschreven hebt in de hoop dat het probleem hiermee is opgelost. Inderdaad, UPC zet de standaard HD zenders helemaal onderaan de lijst in plaats van bovenaan zoals bij Ziggo (hierin is Ziggo toch weer beter). Het plaatsen van deze zenders (en alle overigen) in een presetlijst lukt mij echter niet. Ik zou inderdaad graag alle zenders (heb slechts een standaardpakket) die ik heb onder presets willen zetten. Heb wel de handleiding op de TV bestudeerd. Of het kan niet of ik doe iets niet goed. Heb jij wellicht nog heldere handleiding?

Misschien ten overvloede: als je teruggaat naar de fabrieksinstellingen blijft de laatste softwarestand behouden. Die hoef je dus niet opnieuw te doen.

Nogmaals dank.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Installer de UPC instelling i.p.v. de Ziggo instelling voor de onderstaande modellen!!!

KDL-22EX302

KDL-26EX302

KDL-32BX300

KDL-32BX400

KDL-32EX302

KDL-32EX402

KDL-32EX600

KDL-32NX500

KDL-37EX402

KDL-40BX400

KDL-40EX402

KDL-40EX600

KDL-40NX500

KDL-46EX402

wordt vervolgd.........

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
ernayo
Bezoeker

Bedankt voor de extra info en uitleg voor het maken van een presetlijst. Het is allemaal gelukt.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kleine aanvulling:

Je dient zelf wel de kanalen naar eigen inzicht te sorteren.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!