annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony W828b 3D Bug?

Jonathan1108
Ontdekker

Sony W828b 3D Bug?

Beste Community,

 

Ik heb een korte vraag over de 3D weergave van de Sony 55 inch W828b. Mijn vorige TV was een w805A van vorig jaar met Passieve 3D. Geen problemen met crosstalk of andere welbekende problemen maar helaas wel slechte zwartwaarde's (IPS Paneel) en lage resolutie in 3D Modus. 

 

Toen ben ik overgestapt naar de 8 serie van 2014. Omdat dit een ander paneel is zijn de zwartwaardes zoveel beter en kijken films veel lekkerder. Hierbij komt wel dat het Actieve 3D is met knipperende brillen. Nu valt dat nog wel mee en is er een beetje crosstalk maar dat hoort waarschijnlijk bij de techniek maar het grootste 'probleem' is eigenlijk dat de TV overschakelt naar de halve resolutie van 1080p wanneer er 3D is. 

 

Waarom is dit? Hebben we te maken met een bug in de software of is mijn TV een verkeerde productie. 

 

Ik hoor het graag

met vriendelijke groet,

Jonathan Padmos

 

 

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Hallo Jonathan,

 

Het betreft inderdaad een bug. Zie volgende link:

 

http://tweakers.net/reviews/3495/11/sony-w8-mooi-om-te-kijken-mooi-om-te-zien-conclusie.html

 

Verder valt me op, dat Sony zelf nog niet heeft gereageerd. Komt me bekend voor, wat 3d problemen betreft. Heb zelf ook actieve 3d van Sony (65w855a). T.v. aangeschaft in maart 2014 en 3d probleem nog steeds geen erkenning voor. In mijn geval sprake van crosstalk, ghosting en dubbele ondertitels. Niet om aan te zien, helaas. 

 

Groeten Ferry

profile.country.NL.title
Juliette_H
Lid

Hoi @Jonathan1108 en @Ferry. 

 

We hebben je probleem doorgegeven, @Jonathan1108en de klantenservice heeft inmiddels contact opgenomen om een troubleshoot uit te voeren. Onze excuses voor het ongemak!  

mihamer61
Nieuw

Ik ben ooit gewoon doorgestuurd naar de retailer. Je moet je tv maar ter reparatie aanbieden aldus de Sony service desk. Dit is gewoon een software probleem wat opgelost moet worden. Een reparatie biedt daarvoor geen oplossing! Sony doe eens wat aan deze bug!!

profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Hallo Mihamer61,


een reparatie heeft inderdaad geen zin. Ik heb ook het idee, dat het iets softwarematigs is. De t.v. en 3D bril synchroniseren naar mijn idee niet goed met elkaar, wat zorgt voor enorm veel crosstalk. Valt niet naar te kijken. Sony erkent het crosstalkprobleem, maar zegt doodleuk, dat dit onder de specificaties valt, terwijl Sony reclame maakt voor actieve 3D zonder crosstalk. Ze bedanken me wel voor het doorgeven en dat ze er wat van kunnen leren, zodat een toekomstig t.v. model deze problemen niet heeft. Tsja, daar moet ik het dan mee doen.


Inmiddels was er een andere klacht bijgekomen. Ik kreeg spontaan een verticale groene streep in beeld. Helemaal van boven tot beneden. Aan de rechterkant van het scherm en ongeveer 3mm dik. Het zou omgeruild worden voor een andere t.v. De 65w855a hadden ze niet meer en vandaar dat ik een creditnota aangeboden heb gekregen. Deze kan ik via de dealer innen. Ik heb het volledige aankoopbedrag terug gekregen, dus dat vind ik wel netjes van Sony. Bij de dealer heb ik een ander toestel kunnen uitzoeken.


Maar goed, ik heb een creditnota ontvangen ivm andere klacht en dat de t.v. niet meer leverbaar was. Niet ivm 3D problemen. Aan de 3D problemen wordt dus niks gedaan.


Groeten Ferry






Verzonden met Windows Mail
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat weet je niet zeker. Zolang er geen officieel statement is vanuit Sony zelf, kan je dit niet claimen. 

Jij bent dan vast niet de enige die er last van heeft. 

mihamer61
Nieuw

Het kan niet anders dan dat het een softwarefout is. Want diverse toonaangevende sites melden dit probleem in de gehele W8 serie. Ook de engelse modellen bijvoorbeeld. Ik gebruik niet veel 3D, maar het moet gewoon worden opgelost...

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ben ik met je eens. Ik kan niet beoordelen of het een fout is. 
Iedereen kan het claimen, echter een dergelijk statement moet vanuit Sony zelf komen. 

 

Het kan namelijk net zo goed een hardware fout zijn?