annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony kdl-42w656a aansluiten op stereo boxen lukt niet meer!

Mogli81
Ontdekker

sony kdl-42w656a aansluiten op stereo boxen lukt niet meer!

Dag allemaal,

 

Heb sinds kort een sony smart tv. Ben overgestan van samsung naar sony en tot nu toe bevalt me dat prima.

 

Ik kijk digitale tv via de dreambox die ik aangesloten heb via hdmi 1 ingang. Voorheen kon ik alle kanalen via de boxen van mijn stereo horen. Ik heb 2 tulpjes rooie en witte in een verbindings scart, dit werkte voorheen perfect.

 

Als ik nu de scart in de scartingang stop en de stereo op aux zet hoor ik helemaal niks. Terwijl bij mijn vorige TV LED dit keurig werkte.

 

Heb het vermoeden dat ik wat moet aanvinken in het menu. KAn iemand mij helpen?

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi Mogli, 


Er is inderdaad een instelling bij geluid die je moet aanzetten. Namelijk de instellingen dat het geluid van de TV over externe speakers gespeeld wordt! 


Laat even weten of het gelukt is. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Als je in i-manual - Index - Audiosysteem -Audiokabelverbinding heb je de info die je nodig heb om de 656a te verbinden met een externe audioset.

 

73's 

 

ps. waarom gebruik je geen CI+ module naast de Dreambox (opname), de 656a komt dan helemaal tot zijn recht.

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Mogli81
Ontdekker

Dag allemaal ik heb jullie advies opgevolgd en ben bij de i-manual naar audiokabelverbinding gegaan. Ik heb daar de optie externe speakers aangevinkt en audio uit. Geen resultaat helaas. Kan iemand wat duidelijker zijn? En wat is een cl+ modus?
Mogli81
Ontdekker

Dag vin e het is helaas niet gelukt. Als ik de optie externe speakers aanvink hoor ik het tv geluid niet ook niet via de stereoboxen. Balen joh
Mogli81
Ontdekker

Heb het ook geprobeerd zonder scart kabel en de tulpjes rechtstreeks aangesloten wit op wit , rood op rood. Geen resultaat zucht...
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De rood/wit die je als laatste gebruikt is een ingang van de W656a.

 

De audio uitgang die in het i-manual wordt besproken is de koptelefoon uitgang van de W656a.

 

Er is in/uit verschil in scart connector, in dit geval zou de schakelaar op de scart connector op "uit" moeten staan.

 

i-manual

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Mogli81
Ontdekker

dag pa3eia,

 

Allereerst bedankt voor je reactie. Tof dat je de moeite neemt om mij te helpen. Ik snap alleen niet waarom je telkens refereert aan de imanual. Kun je gewoon concreet aangeven wat ik moet doen? ipv imanual te noemen

Mogli81
Ontdekker

ik heb namelijk gedaan wat er in de imanual staat maar het werkt niet.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Even de puntje op de "I" proberen te zetten.

 

De kabel die in het i-manual wordt getoont: Mini-jack >>> RCA/Tulp (voorkeur).

De scart-kabel/connector i.c.m. de RCA/Tulp pluggen: Scart >>> RCA (niet helemaal zeker van).

 

Het bovenstaande heb je gebruikt om het audio van de W656a te verbinden met de stereo???

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!