annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SONY BRAVIA KDL-40HX700 Geen internet meer!

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Travaille83
Bezoeker

SONY BRAVIA KDL-40HX700 Geen internet meer!

Hallo,

Ik heb nu sinds 2 maanden ongeveer deze fantastische LCD tv en ben er heel blij mee.

Maar nu heb ik een probleem.

Ik wil graag weer internet op mijn tv. Dit heeft hij de eerste maand goed gedaan. Kabel erin en klaar was het.

Nu kan hij geen netwerk meer vinden.

Maar hij geeft wel aan dat de kabel ed goed is aangesloten.

Ik snap hier niks van en zou dit graag willen oplossen maar weet niet hoe!

De kabel heb ik ook al weer eens op mijn laptop aangesloten en dan werkt het wel.

Weet iemand wat ik nu moet doen?

Graag hoor ik dit dan.

Alvast bedankt!

Groet,

RIchard

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
duckie1098
Bezoeker

Ik kreeg het advies van sony om de tv (KDL-32EX711) terug te zetten naar fabrieksinstellingen en het werkt.

Alleen moet je de tv natuurlijk weer opnieuw instellen dan( taal, zenders enz)

Succes,

Ben

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.nl_BE.title
PatrickDJ
Bezoeker

Richard,

Kan je eens bij je netwerkinstellingen in je tv zien of die een IP adres heeft gekregen van je router? Ik veronderstel dat je router als DHCP server ingesteld staat dus je IP adres zou dan in de range moeten liggen ingesteld in je router. Ook je subnet mask en server IP adres zouden dan moeten kloppen. Indien niet, dan kan je eens zien in je router of die wel probeert een IP adres aan te maken. (Was bij mij wel het geval, maar de tv nam dit niet over). Ik heb uiteindelijk een CAT 5e kabel getrokken en ook mijn router naar fabrieksinstellingen moeten resetten. Alles opnieuw instellen dan en daarna was het bij mij in orde. Is nu reeds enkele weken in orde en werkt perfect nu. De tv heeft nu een gereserveerd IP adres omdat ik anders steeds wild media server moet aanpassen als de tv een ander IP adres zou krijgen.

Succes, Patrick.

Message was edited by: PatrickDJ

profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Richard,

Geeft de TV zodra je verbinding wilt maken een error code?

als je verbinding probeert te maken wat zegt de TV dan?

Groet,

Tha Ghost

profile.country.nl_NL.title
Travaille83
Bezoeker

Hallo,

Nee dit geeft hij niet aan.

Hij blijft maar zoeken naar verbinding.

Ik heb de tv zelfs al eens 2 uur zo laten gaan. EN nog gebeurd er niks.

Ik snap hier niks van.

Richard

profile.country.nl_BE.title
cvandelo
Nieuw

Beste,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een wireless connectie dat tot op heden steeds heeft gewerkt zonder problemen. Mijn internet provider heeft echter een kanaal aangepast om mij een betere connectie te garanderen.  Op mijn computers moest ik al de gegevens van mijn connectie verwijderen en terug installeren en dat werkte zonder problemen.  Op mijn TV krijg ik mijn  internet connectie niet meer up.  De tv herkent mijn router, maar kan geen LAN connectie maken noch een internet connectie;

Mijn internet provider heeft zelfs de naam van mijn netwerk connectie aangepast, zodat ik een nieuwe verbinding kon opzetten, maar niets helpt.  Ik zie nog maar 1 oplossing en dit is om mijn TV terug naar fabrieksinstellingen te zetten.  Ik heb echter schrik dat de te taal op mijn TV chinees of Japans zal zijn.  iemand hier ervaring mee?

Met dank

Chantal

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

misschien simpel, maar:

- 1) probeer je wifi-router/kabelmodem eens  aan en uit te zetten (reset, voeding er uit en erin)

Ingewikkelder:

- 2) controleer of je TV een IP adres heeft gekregen dat met 192.168.xxx.xxx begint (ip range van je thuisnetwerk, heeft de TV gekregen van je router). Een IP adres met 169.254.xxx.xxx betekent dat het fout is gegaan (auto ip range, die TV zelf maar koos, omdat TV wel de router ziet, maar geen IP adress kreeg).

- 3) als het voorheen wel goed ging, maar nu niet meer, dan kan dit gekomen zijn door een update die je router/kabelmodem van je internetprovider gehad heeft... waardoor TV en Router elkaar bij het toekennen van IP adressen nu niet meer snappen. Probeer in je router een vast IP adres aan je TV te geven, ipv 'automatisch'. Om dat te doen moet je vanaf een PC (met webbrowser) in je router inloggen (zoek hiervoor de handleiding van je router op).

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

fabrieksinstellingen zetten niet je taal naar chinees of japans.

profile.country.nl_NL.title
Frans245
Nieuw

Dit probleem heb ik ook gehad met mij KDL32-HX711.

van alles geprobeerd niets hielp, uiteindelijk ook een firmware update gedraaid van de sony tv zelf.

Ziedaar het werkt. nader onderzoek zegt ook dat de laatste update specifiek voor IP problemen is.

eindgoed al goed.

profile.country.nl_BE.title
willywuyts
Ontdekker

Spijtig genoeg blijft het aanmodderen met het ip adres verhaal.

Zowel bedraad als wifi gooit de tv om de haverklap het goeie ip adress eruit en vervangt het door de 169....

dan begint de miserie weer opnieuw, handmatig instellen lukt niet, halsstarrig blijft de tv 169 aangeven.

Fabrieksreset, en de stekker eruit voor 10 min wil soms wel eens helpen.

Maar logisch is dit toch allemaal niet...  mijn laptop en i pad vinden toch steeds het juiste adres?

ik kan begrijpen dat als je automatisch laat zoeken, er soms wel iets mis kan gaan, maar als je handmatig alles ingeeft, veronderstel ik wel dat dat ook zo blijft, en niet om de paar dagen een eigen leven gaat leiden.

het is te makkelijk van sony om alles af te wentelen op een instelling van de router.

leg dat maar eens uit aan een computerleek, die gewoon is aan plug en play...

Het is op alle forums een steeds wederkerend verhaal...

Foei Sony, dat hier nog geen afdoende software update voor is....

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoogst waarschijnlijk heeft dit dan te maken met de aangesloten router.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!