annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Slechte 3D Sony TV: kopie mail verstuurd naar klantenservice Sony

profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Slechte 3D Sony TV: kopie mail verstuurd naar klantenservice Sony

Hallo allemaal,

 

hieronder de kopie van de mail, die ik verstuurd heb naar de klantenservice van Sony. Verder heb ik nog twee berichten geplaats over de slechte 3D ervaringen met de Sony KDL-65W855a. Verder een uitstekende t.v. voor het kijken in 2D: goede zwartwaarden, contrast, scherpte en kleurweergave....met een puntje van kritiek wel is waar, maar daar val ik niet over....zie mail hieronder:

 

 Assen, 4 mei 2014

Aan de klantenservice,

Op 20-3-2014 heb ik bij de Media Markt te Assen de KDL-65w855a aangeschaft. Grandioze 2d-weergave. Goed contrast, kleur en scherpte. En vooral hele goede zwartwaarden. Niet van die grijzige balken bij bioscoopfilms, wat vele andere t.v.'s wel hebben. Kritische noot: wel bij lichte achtergrond een lichte vorm van verticale banding zichtbaar. Dit valt vooral op wanneer de camera heen en weer bewegingen maakt. Verder is bij een algeheel wit scherm, zowel links als rechts verticale schaduwlijnen zichtbaar. Deze lijnen schijnen ook voor te komen bij de W905 serie van Sony, lees ik op diverse forums op internet. Deze verticale schaduwlijnen hebben ook een naam en worden "pillars" genoemd.

De pillars en verticale banding, vallen alleen op als je er erg op gaat letten. Verder hebben vele lcd t.v.'s in mindere of meerdere mate van verticale banding. Dat is een lot uit de loterij.

Dus ja, met de pillars en verticale banding kan ik dus leven, zeker omdat daar tegenover staat het goede contrast, zwartwaarden, scherpte en kleurweergave.....en natuurlijk niet te vergeten het schermgrootte.
65 inch kijkt erg mooi 🙂

Wat betreft de 3d weergave ben ik erg teleurgesteld en vind het soms niet om aan te zien. Dubbele ondertiteling, crosstalk en ghosting. Ik vind het niet kunnen voor een t.v. die een aantal maanden geleden op de markt is gekomen. Bij een model uit 2010 of 2011 kan ik het me nog enigszins voorstellen.

Heb hier dus ook contact over gehad, zowel telefonisch als per mail. De t.v. is gelukkig voor een reparatie in aanmerking gekomen, maar heeft helaas geen effect gehad. Heb de t.v. sinds afgelopen woensdag weer bij mij thuis staan. Monteur gaf aan, geen afwijkingen gevonden te hebben, maar was het wel met me eens, dat een t.v. in deze prijsklasse en bouwjaar toch wel een beter 3d beeld zou moeten produceren.

En die t.v. zijn er!!!! Vanaf augustus 2013 tot heden heb ik diverse t.v. mogen ervaren wat 3d betreft:

Als eerste de 55pfl6008 van Philips. Deze heb ik aangeschaft in augustus 2013. Goede 3d weergave: geen crosstalk, geen ghosting en de ondertitels werden niet dubbel weergegeven. Helaas had deze t.v. erg veel last van backlightbleeding en clouding. Deze t.v. omgeruild voor de:

Sony 55 w805: het zelfde verhaal als de 55pfl6008. Prima 3d, maar helaas ook last van backlightbleeding en clouding. Vooral in de avonduren zeer goed te zien. Zwart is grijs ipv zwart. Wolkachtige contouren door het beeld. Omgeruild voor de 55pfl8008 van Philips...

Deze t.v. had net als de sony kdl-65w855a een actief 3d systeem. De twee vorige modellen hadden een passief 3d systeem, dus ja, niet helemaal eerlijk om mee te vergelijken dus.....
Maar goed, de pfl8008 had dus wel actief 3d en......een goede 3d weergave.....zeer weinig tot geen crosstalk, geen ghosting en vooral de ondertiteling was gewoon erg goed te lezen....het kan dus wel....maar het kan ook anders met deze t.v.....

De 55 pfl8008 heeft Easylink. Dat is hetzelfde wat Sony heeft, maar dan heet het Bravialink.
Bij de Easylink van Philips had je de optie: pixelpluslink (zo herinner ik mij de naam, kan ook net iets anders heten)....maar goed....wat doet deze functie: zet je deze functie op aan, dan neemt de t.v. de instellingen over van de 3d-bluray speler. Dit zou voor een beter beeld moeten zorgen. Maar met deze instelling op aan, werd de ondertiteling zeer dubbel weergegeven. Net zoals deze Sony kdl-65w855a dus doet. Zet je deze functie uit, dan werden de ondertitels wel goed weergegeven.

M.a.w. laat je de 3 blu-ray speler zijn werk doen, dan worden de 3d blu-ray's goed weergegeven....inclusief ondertitels.
Laat je de pfl8008 zijn werk doen, door de pixel plus link te activeren, dan worden de ondertitels dubbel weergegeven.

Ik hoopte dus, dat Sony ook in de bravia link zo'n functie had zitten, zodat je deze uit kan zetten en de blu-ray speler zijn werk laat doen ipv de t.v.

Helaas zit deze functie er niet. (misschien softwareupdate?)

Ondanks de goede 3d beeldkwaliteit, maar ook 2d, heb ik ook deze t.v. helaas niet meer ivm met vele softwarematige storingen. O.a. spontaan uitvallen t.v. en weer aan gaan, beeld en geluid loopt niet synchroon, t.v. loopt vast...grrr....
Onderdelen niet meer leverbaar, dus geld retour en nieuwe uitgezocht...

De 55pfl7008 van Philips...goede 3d, redelijke 2d, en jawel hoor, softwarematige storingen!!!!!

Dus ja...de Sony kdl65-w855a is mijn 5de t.v. in amper een half jaar tijd......

Let wel: ondanks de beroerde 3d weergave, ga ik deze t.v. niet omruilen voor een ander model of merk, omdat ik qua 2d weergave van deze t.v. erg tevreden ben. En dat kijk ik natuurlijk wel het meeste. Verder ben ik dan bang, dat een ander model of merk weer andere klachten zal hebben, zoals backlightbleeding, slecht contrast, zwartwaarden etc.

Wel vind ik het erg jammer dat deze t.v. de 3d zo beroerd weergeeft. Ik ben een echte 3d liefhebber en heb bijna 70 originele real 3d blu-ray's in mijn kast liggen....
Topfilms zoals: Hugo, Avatar, The Hobbit, Life of Pi in 3d uiteraard en diverse animaties zoals: The Croods, Finding Nemo, Verschrikkelijke Ikke deel 1 en 2, Shrek....stuk voor stuk zagen deze 3d blu-ray's er super gaaf uit op de vorige modellen t.v.'s.
Veel diepte, mooie pop-ups.....zoals bij Verschrikkelijke Ikke....een scene waar de punt van een raket boven je salontafel hangt. Bij de kdl-65w855a heeft deze raket twee punten!!!
Dit is slechts een voorbeeld, maar als ik zou willen, kan ik hier een boekwerk van maken. Ik kan precies aangeven bij welke film op welk tijdsfragment er crosstalk, ghosting en dubbele ondertitles voorkomen bij de sony kdl-65w855a en bij de overige modellen niet.

Maar dat ga ik niet doen....want dan blijf ik bezig....

Ik lees verder op diverse forums, dat veel sony t.v. met slechte 3d weergave kampen. Google er maar eens op. In deze forums heb ik veel herkenning: dubbele ondertiteling, ghosting en crosstalk.
Lijkt me toch dat Sony na een aantal jaren dit probleem verholpen zou moeten hebben.

Ik hoop dus ook dat in de toekomst hier een software-update voor komt of een hardwarematige oplossing, zoals een betere 3d omzetter.
Of misschien ligt het aan de synchronisatie tussen t.v. en de 3d brillen. Kortom, werk aan de winkel nog voor Sony.

Ik zou graag zien, dat deze mail ook wordt doorgestuurd naar de afdeling die hierover gaat en dat deze afdeling zich natuurlijk gaat buigen over deze problematiek wat de 3d weergave betreft.

Ook heb ik op de Sony forum dit probleem kenbaar gemaakt. Verder zou ik het niet nalaten om diverse reviews te publiceren over dit fenomeen.

Let wel: dit lijkt misschien 1 grote klachtenbrief, maar zoals ik al eerder aangaf ben ik erg tevreden met de overige kenmerken van de Sony kdl65-w855a. Te weten:

- uitstekende 2d weergave, met als licht puntje van kritiek de verticale banding en pillars.
- softwarematig steekt deze t.v. goed in elkaar. Alles draait soepel, geen vastlopers. Kortom, de t.v. kan alle handelingen aan.
- geen beeld en geluidssynchronisatieproblemen
- t.v. start snel op
- regelmatig een software-update (nu alleen nog voor 3d weergave).
- smart t.v. gedeelte werkt prima.

Nu nog een oplossing voor het 3d gedeelte en de t.v. is de Mercedes van de t.v.'s 🙂

Heel graag zou ik een reactie willen op mijn mail. En natuurlijk zou ik ook graag willen weten over het verloop van het oplossen van de klacht over 3d weergave.

Met vriendelijke groeten,

Ferry

 

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Beste Ferry,

 

Bedankt voor je feedback, dit wordt op prijs gesteld.

Aangezien je de brief ook naar de klantenservice hebt verstuurd, zullen zij hier verder op ingaan.

 

Groetjes,

Amal_S
profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Bedankt voor je reactie. 

Ik mag wel hopen, dat Sony hier dan op de juiste manier op in gaat. Tot nu toe nog niet echt tevreden.

Waarom? Ik zal het je laten zien. Hieronder een gedeelte van de mail, die ik naar Sony heb gestuurd:

 

"Wel vind ik het erg jammer dat deze t.v. de 3d zo beroerd weergeeft. Ik ben een echte 3d liefhebber en heb bijna 70 originele real 3d blu-ray's in mijn kast liggen....
Topfilms zoals: Hugo, Avatar, The Hobbit, Life of Pi in 3d uiteraard en diverse animaties zoals: The Croods, Finding Nemo, Verschrikkelijke Ikke deel 1 en 2, Shrek....stuk voor stuk zagen deze 3d blu-ray's er super gaaf uit op de vorige modellen t.v.'s".

 

Dan nu de reactie van Sony op mijn mail, ontvangen op 5-5-2014:

 

"Geachte heer Piek,

 Bedankt voor uw reactie.

Zou u ons kunnen laten weten wat voor soort inhoud u probeert te bekijken. Gaat het hier om gedownloaden of originelen films op een disk? Zou u ons foto's van het probleem kunnen sturen van het probleem alsmede van de disks die u wilt afspelen.

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Ward
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
Schipholweg 275 - 1171 PK Badhoevedorp - The Netherlands"

 

Het verzoek van het opsturen van de foto's kan ik nog begrijpen, maar de vraag om wat voor films het gaat; origineel of gedownload en om welke titels kan ik niet echt begrijpen. Nou ja, niet begrijpen, ik denk dat het gewoon een kwestie is van niet goed lezen, maar als klantenservice van Sony lijkt me dat toch juist erg belangrijk dat een klacht goed gelezen wordt. Anders kun je de plank weleens misslaan zoals nu.

 

Op 6-5-2014 heb ik dus wederom een mail gestuurd met voorbeeldfoto's wat betreft de crosstalk, ghosting en dubbele ondertiteling. Ook heb ik de titels van de films doorgegeven en foto's gemaakt van de hoezen van de desbetreffende films.

 

Ik heb behoorlijk wat voorbeelden gestuurd, maar hieronder dus als voorbeeld twee foto's van Verschrikkelijke Ikke 3D:

 

Foto 1 is een voorbeeld van een filmfragment hoe deze er in 2D uitziet. Dit om het verschil te zien met het filmfragment in 3D:

 

P1010545.JPG

 

 

Dan nu het 3D filmfragment. Dit fragment heb ik op de volgende manier op de foto kunnen zetten. Het 3D beeld wordt weergegeven op de t.v. Voor mijn camera hou ik de actieve bril. Deze staat natuurlijk aan. Dit fragment is genomen door het rechterglas van de actieve 3D bril:

 

P1010544.JPG

 

Het verschil is duidelijk te zien tussen 2D en 3D. Het kaartje is erg dubbel afgebeeld. 

 

Maar goed, dit dus slechts even als voorbeelden. Ik heb de mail met foto's dus verstuurd op 6-5-2014 en tot nu toe geen reactie mogen ontvangen. Nu verwacht ik ook niet meteen een oplossing hoor. Daarvoor is de tussentijd te kort, dat zie ik ook wel in.

Maar ik had toch wel op z'n minst een ontvangstbevesteging verwacht zoals bijvoorbeeld:

 

Aan de heer Piek,

 

wij hebben uw mail ontvangen. Op de foto's is duidelijk uw omschreven klachten te zien. We hebben de mail doorgestuurd naar de technische afdeling van Sony om dit verder te laten onderzoeken. 

Indien er duidelijkheid is, nemen wij zo snel mogelijk weer contact met u op. Indien u verder vragen of opmerkingen heeft kun u ook telefonisch contact op nemen met de Sony klantenservice.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Zo makkelijk kan het dus zijn. Even een berichtje dat het ontvangen is en wat ermee gedaan gaat worden. Dat geeft duidelijkheid.

 

Nu heb ik dit nog niet. Is de mail wel ontvangen? Is mijn bijlage wel meegezonden? Hebben ze er over heen gekeken? Wat gaat er verder nu gebeuren??? Vragen, vragen, vragen.

 

Niet echt netjes van Sony. Ik ga dus vandaag nogmaals de mail versturen, maar dit keer ook met het nadrukkelijk verzoek voor ontvangstbevestiging. Ik wil gewoon duidelijkheid.

 

Ik zal je verder op de hoogte houden over het verdere verloop. Kan soms even een tijdje tussen zitten, want ik zit niet iedere dag op deze site of internet.

 

Groetjes,

 

Ferry

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

 Volgens Tweakers is het een 3D bug ide nog wordt hesteld.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Aha....eindelijk begint er wat duidelijkheid te ontstaan. Een bug dus.

Maar wat ik lees, gaat het over een W8 model uit 2014. Het nieuwste model dus. De KDL-65W855A die ik in bezit heb, is in september 2013 op de markt gekomen.

 

Maar goed, wie weet heeft deze dezelfde 3d bug en komt Sony in de toekomst met een software update. Dat zou mooi zijn, want voor de rest is het een prima t.v. 🙂

 

En natuurlijk hopen dat Sony dit als probleem gaat erkennen.

 

Op dit moment zijn mijn 3D klachten in behandeling bij Sony. Dat is nu in ieder geval duidelijk. Kijken wat daar nu uit gaat komen?

 

 

 

Anonymous
Niet van toepassing

Hallo Ferry,

 

Bedankt voor deze update.

 

Ik weet niet of je inmiddels al een reactie ontvangen hebt van Support, maar even over het volgende:

 

"Op 6-5-2014 heb ik dus wederom een mail gestuurd met voorbeeldfoto's wat betreft de crosstalk, ghosting en dubbele ondertiteling. Ook heb ik de titels van de films doorgegeven en foto's gemaakt van de hoezen van de desbetreffende films."

 

- Heb je deze mail gestuurd als antwoord op de e-mail van Support?
- Mocht dat het geval zijn, kun je ons dan middels een privebericht het casenummer van deze correspondentie doorgeven, dan kunnen wij dit intern aankaarten bij Sony. Het correspondentienummer is doorgaans te vinden in de onderwerpbalk.

- Mocht dit niet het geval zijn, kun je ons dan per privebericht de foto's van de Blu-Rays sturen, dan sturen we die direct mee. Mocht dit nou heel bewerkelijk zijn, dan is het misschien beter nog even een paar dagen af te wachten. :slight_smile:

Alvast bedankt!

 

Mvg, 

Arthur

profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Aanvulling 3D bug Sony W8 uit 2014:

 

Ik kom er achter, dat het om een ander soort 3D klacht gaat, dan de klachten die ik heb omschreven. Bij de W8 uit 2014 gaat het om blokkerig beeld ivm het niet weergeven van de volledige resolutie.

 

Mijn 3D klachten zijn: dubbele ondertiteling, ghosting en crosstalk. 

Maar goed, misschien is dit ook een 3D bug en valt dit op te lossen door een softwareupdate?

profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Hallo Arthur,

 

je vroeg me te reageren via een privebericht, maar ik kan deze optie niet vinden (misschien heb ik niet goed gekeken hoor). Vandaar deze reactie via "bericht beantwoorden".

 

Als antwoord op je eerste vraag: ik heb de mail verstuurd na deze reactie van Sony die ik ontvangen heb op 5-5-2014:

 

Dan nu de reactie van Sony op mijn mail, ontvangen op 5-5-2014:

 

"Geachte heer Piek,

 Bedankt voor uw reactie.

Zou u ons kunnen laten weten wat voor soort inhoud u probeert te bekijken. Gaat het hier om gedownloaden of originelen films op een disk? Zou u ons foto's van het probleem kunnen sturen van het probleem alsmede van de disks die u wilt afspelen.

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Ward
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

 

Dan het antwoord op je tweede vraag: het casenummer is: 10306284

 

Verder heb ik inmiddels een reactie gekregen van Sony per mail, dat de klacht in behandeling is genomen. Maar goed, dit nadat ik mail met voorbeeldfoto's nogmaals verstuurd heb met het nadrukkelijke verzoek op ontvangstbevestiging en wat er verder gaat gebeuren met de 3D klachten.

 

Dan het antwoord op vraag 3: ondanks het bekende casenummer voor de zekerheid ook via deze weg de foto's van de titils van de 3d blu-ray's:

 

P1010561.JPG

 

 

P1010562.JPG

 

P1010563.JPG

 

Deze 3 bovenstaande 3D films staan bekend om hun zeer goede kwaliteit. Vooral de film Hugo wordt door veel review sites gebruikt als test 3D blu-ray bij 3D t.v. die net op de markt zijn gebracht.

 

Verder hebben mijn overige originele real 3D blu-ray's (ongeveer 65) ook last van: hetzij dubbele ondertiteling, ghosting of crosstalk of in het ergste geval alle klachten ineen. Er zitten wel een aantal titels bij die redelijk goed worden weergegeven op de kdl-65-w855a, zoals Harry Potter 7.1 en 7.2.....maar deze 3D blu-ray's staan bekend als slechte 3D blu-ray's. Weinig diepte en pop-ups....zeg maar bijna 2D gewoon. Dus wil ik prettig 3D kijken, dan moet ik de slechte 3D films kiezen met weinig diepte en pop-ups.

 

Overige titels die ik heb en waar dubbele ondertiteling, ghosting of crosstalk op voorkomt: Avatar, Avengers, Captain America, Cars2, The Croods, Dredd, Finding Nemo, The Great Gatsby, Gravity, Hansel and Gretel, The Hobbit an unexpected journey, Ice Age 3 en 4, Jack the Giant Slayer, Jurassic Park, Life of Pi......euh....zo heb ik er nog een heel aantal...maar ik stop er maar mee....voorbeelden genoeg toch?

 

 

Dan nog wat extra voorbeelden van de 3D klachten; hetzij ghosting, crosstalk of dubbele ondertiteling. De eerste foto is hoe het filmfragment er in 2D uitziet en de tweede foto in 3D. Dan weer een ander fragment in 2D en dan weer in 3D etc.:

 

2D:

 

P1010520.JPG

 

 

3D:

 

P1010518.JPG

 

 

2D:

 

P1010523.JPG

 

 

3D:

 

P1010524.JPG

 

 

2D:

 

P1010538.JPG

 

 

3D:

 

P1010536.JPG

 

 

2D:

 

P1010555.JPG

 

 

3D:

 

P1010554.JPG

 

 

De foto's hierboven zijn slechts enkele voorbeelden. Van alle genoemde titels kan ik zo diverse voorbeelden van maken. Dat wordt dus een heel boekwerk, helaas.

 

Nogmaals 2D is de kdl-65-w855a een topper, maar 3D.....niet echt...helaas....

 

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, laat het me gerust weten.

profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Nog een aanvulling:

 

ik werd in deze forum al eerder geattendeerd op een 3D bug bij de W8 serie uit 2014. Hieronder een link die rechtstreeks naar de review gaat over deze 3D bug:

 

http://tweakers.net/reviews/3495/7/sony-w8-mooi-om-te-kijken-mooi-om-te-zien-3d-geluid-en-voetbalmod...

 

Het is weleenswaar een ander soort klacht, maar het betreft wel een bug. En dat in de allernieuwste serie van Sony!! Dus mijn hoop wordt wel versterkt dat het bij de 65-w855a ook om een 3D bug gaat.

KelvinV
Bijdrager

Hoi Ferry, 

 

Bedankt voor je antwoord. We horen graag hoe het verder verloopt met de klantenservice. :slight_smile: