annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL40EX720 crosstalk, een slechte 3D ervaring

profile.country.nl_BE.title
Varadoe
Bezoeker

KDL40EX720 crosstalk, een slechte 3D ervaring

Blijkbaar is er toch wel een serieus probleem bij de KDL serie en de 3D ervaring.

Mijn SONY PS3 is met een 1.4HDMI kabel aangesloten op een SONY KDL40EX720 tv, alle instellingen staan correct en de recentste firmware update is geinstalleerd, desondanks is er sprake van enorm veel crosstalk.

Wat je ook probeert, het probleem gaat niet weg.

Na contact op te nemen met het Sony Support center ben ik ook geen stap verder geraakt.

Het probleem is blijkbaar bekend bij Sonny, maar niemand kan antwoorden op de simpele vraag "Wanneer zullen we dan WEL een goede 3D ervaring kunnen krijgen op deze TV"

Er word gevraagd om wat geduld te hebben tot er een oplossing is gevonden in de vorm van een firmware update.

Nu... het probleem wordt op officiele SONY fora over de hele wereld reeds sinds APRIL 2011 gemeld en toch is het probleem nog niet verholpen.....

Dit kan toch niet zijn?!

Je koopt jezelf een 3D TV, maar je moet wel maanden wachten tot je kan genieten van een goede 3D ervaring.

Geen enkele Bluray 3D film / 3D TV kanaal(telenet) wordt zuiver weergegeven in 3D!!

Ik heb het gvoel dat we veel geld hebben neergelegd voor een mooie 2D TV met slechte 3D kwaliteiten terwijl er overal word gezegd dat je haarscherp beeld zal hebben in 3D (?!?!)

dus beste Mr. Sony

Geef ons ons geld terug

OF geef de mensen die de slechte KDL serie hebben een andere TV die WEL 3D op een deftige manier kan weergeven

OF geef ons snel de nodige updates, zonder ons maaaaaaaaaaanden te laten wachten en niets van info te geven over de vooruitgang

Ik ben zeker niet de enige met dit probleem, heb jij dit probleem ook? Post dan ook maar eens je mening.

Sony.... MAKE.BELIEVE.... um they make me believe that they ain't got the good 3D technology!

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.nl_NL.title
eric6767
Bezoeker

Hier ook hetzelde probleem met 3D kijken, als je toch blijft kijken krijg je hoofdpijn.

Mijn KDL-55EX720 is al 4 weken bij de reparateur geweest. In eerste instantie onderkende deze het probleem maar kon het ook niet oplossen, en gaf het advies om motionflow uit te zetten.

Ook nog uitgebreid getest met verkopers in de Mediamarkt, met de duurdere serie's is het beeld wel scherp, het verschil is wel erg groot!

Dus  goed 3D kijken op een sony gaat dus wel, verkoper gaf wel aan dat er wel een verschil moet zijn tussen een toestel dat ruim 2 x zo duur is, maar een scherp beeld is toch niet teveel gevraagd!

kon de tv wel inruilen maar ging de helft vanaf!

Maar net wat je zegt geen enkele verandering in instelling wat dan ook helpt. Heb het eigenlijk al opgegeven dat ik ooit nog goed 3D kan kijken op dit aparaat!

Ik heb maar een nieuwe set van LG gekocht ,deze is wel kleiner maar geeft een perfect scherp beeld zonder dubbele wat dan ook.

Ik hoop toch dat er met een fimware update iets verandert.

Zal toch maar weer de helpdesk bellen of er al iets bekent is.

inmiddels (10-02-2012) helpdesk gebelt, advies om eerst nieuwste firmware (18-01-12) te installeren.

Gedaan maar heeft geen verandering tot gevolg.

Ben nu wel geregistreert, zou contact met mij opgenomen worden als er nieuws was.

profile.country.nl_BE.title
Varadoe
Bezoeker

Mijn oplossing was deze: Sony weggedaan en vervangen door een LG met Cinema 3D...

Eindelijk een SUPER goed werkende 3D TV!

Sony doet blijkbaar geen zak voor de klanten....

profile.country.nl_NL.title
gkok01
Bezoeker

Nou, inmiddels na een jaar de KDL40EX720 3D TV ingebruik te hebben, toch maar de sony BDP-S490B 3d Blu-ray aangeschaft met 3 3d brillen BR250 om voor de kids toch eens 3d ervaring op te doen, HI Speed HDMI (3d) kable erbij en spelen maar. Helaas tot op heden geen succes, onduidelijke ondertiteling met redelijk beeld of slecht beeld met onduidelijke ondertiteling. Alle settings volgens de manuals goed gezet en volop getest. Ben er een beetje klaar mee.

Hoe krijg ik het werkend het is nu een frustatie aan het worden.

Plug en Play no way, and all the equipment is sony and on the compatibilty matrix. ( moet dus werken met elkaar)

Zijn er tips?, ik heb zelfs de Hi speed HDMI kabel in diverse uitgangen getest no luck.

Dank!

profile.country.nl_NL.title
slimer80
Bezoeker

Ik heb een bericht van sony gekregen dat ik alle instellingen volgens de website moet intellen van de tv en de ps3 alleen de crosstalk gaat niet weg.

Ik gebruik een hi speed hdmi van sony.

Deze week week heb ik al 2x een mail gestuurd dat het niks helpt maar ik krijg geen mails meer terug van sony.

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste Slimer80,

Ik heb je bericht geëscaleerd naar Sony en zij zijn inderdaad op de hoogte van dit probleem, en kwamen met het volgende terug:

Er zijn schijnbaar meerdere factoren die de 3D kwaliteit van de televisie kunnen beïnvloeden, bijv. connectie type, settings,  lichtval van zon en kamer belichting, andere elektrische apparaten in de buurt van de televisie en connectie problemen met de bron van het signaal.

De content provider kan de kwaliteit van het 3D programma controleren, sommige kunnen bijv het beeld bijwerken als ze de beelden checken, en Sony kan daarom niet garanderen dat de kwaliteit van 3D door alle providers gelijk is.

Live uitzendingen, zoals sport evenementen en concerten kunnen niet worden bijgewerkt. Ook kun je wel eens merken dat de 3D video niet altijd op z'n best is: de service provider die de 3D content nogmaals compressed of bijwerkt voor distributie kan block noire introduceren en dat kan onnodige contour lijnen of dubbel beelden veroorzaken.

Als alles goed geïnstalleerd is, zijn hier een paar suggesties om problemen met de 3D kwaliteit of 3D synchronisatie met de bril op te lossen:

1.Omdat de televisie en de component bron een paar minuten nodig hebben om te  stabiliseren als zij net zijn aan gezet, is het beter om even te wachten zodat ze kunnen synchroniseren en 3D zal verschijnen.

2. De output resolutie moet juist worden gezet voor het juiste formaat  voor 3D beelde: 1080i, 1080p of 720p.

3. Om goed 3D diepte te krijgen en het dubbel beeld effect te vermijden moet je hoofd op gelijke hoogte zitten met het beeld; ogen moeten op gelijke lijn zijn van de horizontale lijn van de televisie. Het zichtbare licht van de televisie is gepolariseerd, de 3 D Shutter brillen werken met dit gepolariseerde licht om een 3D plaatje te maken. Dus 3D is het beste te zien als hoofd en ogen zo gelijk en zo dicht mogelijk geplaatst zijn aan de horizontale center lijn van het beeldscherm.

4. Soms kan het helpen de helderheid van de 3D brillen te verstellen naar Medium of Low. Dit kan door naar het Opties menu te gaan en het daar aan te passen, meestal staan ze op Auto. De helderheid van het  beelde door de 3D bril wordt aangepast  door een combinatie van shutter in de bril en het licht van achter het paneel.

Model specifieke informatie kan worden gevonden in het boekje dat bij de televisie geleverd is en ook zijn ze wel online te vinden. Omdat dit meerder oplossingen voor het probleem zijn, kun je waarschijnlijk het beste het beeld na iedere poging even checken. Hopelijk zit er een oplossing bij.

Veel succes er mee,

Tycho

Forum Moderator

profile.country.nl_NL.title
slimer80
Bezoeker

Vandaag maar weer een keer een mail gestuurd naar sony kijken of ik nog een bericht terug krijg van de week.

profile.country.nl_NL.title
slimer80
Bezoeker

Message was edited by


Message was edited by: slimer80

profile.country.nl_NL.title
slimer80
Bezoeker

1

Message was edited by: slimer80