annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Film via USB op KDL-48W605

profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Film via USB op KDL-48W605

Ik postte al eerder een item over dit euvel. Ik heb dus al mijn films geconverteerd naar mp4 , de reden zal ik jullie besparen , en op een externe hdd geplaatst omdat dit blijkbaar de enige manier was om ze te kunnen bekijken. ( alhoewel Sony beweert een heleboel bestanden aan te kunnen , avi , mkv , mp4 , etc...) Dit werkt redelijk goed maar toch worden somige films onderbroken met de boodschap : kan bestand niet afspelen ! De films worden allen met dezelfde software geconverteerd en toch is er altijd wel iets met die tv ! Blijkbaar heeft het toestel toch wel moeite om film bestanden correct af te spelen of is er een ander probleem ? Dit zou toch niet mogen ? Normaal zou ik op mijn externe hdd verschillende soorten film bestanden mogen plaatsen en de tv zou hier geen probleem mogen mee hebben , zoals trouwens bij andere merken het geval is .

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dat hangt af van de codatie van het bestand. Puur een MP4 bestand hebben is niet altijd voldoende om deze werkend te krijgen. 

De bestandstypes die jij noemt, zegt niets over de manier waarop deze bestanden gecodeerd zijn namelijk. 

 

Als je via de interne mediaspeler wilt kijken, kan je ook je bestanden via een PC door middel van DLNA (PS3 media server werkt goed) afspeelbaar maken op het toestel. Dat bij mij de manier die het beste werkt. 

Is dat iets wat je kunt proberen? 

 

profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Zoals ik al zei betreft dit een oud zeer . Ik heb verschillende hdd geprobeerd , ik zette eerst gewoon mijn films daar op ( in verschillende formaten , maar ondersteund door Sony) maar zodra er meer dan één soort formaat op stond , werkte het niet meer. Ik heb dan ondervonden dat ik best al mijn films omzette naar mp4 formaat en dit werkt momenteel redelijk goed . Maar soms blijft een film hangen met de boodschap : bestand niet afspeelbaar. Dit is momenteel bij drie films het geval , altijd bij diezelfde en altijd op hetzelfde tijdstip. Als ik die films dan gewoon op de laptop bekijk , is er geen enkel probleem ! Ik gebruik freemake video converter en dit werkt goed, behalve die drie uitzonderingen dan. Wat je zegt over codatie begrijp ik niet goed ?
Ik probeer idd soms ook de films via mijn laptop te bekijken met serviio (wifi) maar krijg ik soms ook onderbrekingen , die waarschijnlijk aan de wifi te wijten zijn dan.
Point is : Volgens Sony kan je via een externe hdd aangesloten op usb van de tv films bekijken , dewelke weliswaar in het formaat zijn die Sony opgeeft , mkv , avi , mp4 , ...en dit klopt niet ! Ofwel moeten ze bij Sony duidelijk aantonen welke hdd je moet gebruiken , welke software je moet gebruiken en welke bestanden je moet gebruiken .
Misschien is het eenvoudiger om een degelijke mediaplayer ( genre VLC) in het tv toestel te voorzien ?
profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Telkens ik een bepaalde film afspeel , hetzij via streaming , of via de externe hdd , stopt hij dus op een bepaald moment , altijd op hetzelfde moment ! Ik heb deze film nu gekopieerd op een gewone usb stick en aangesloten op de usb van de tv . Wat denk je ?? Nu speelt de tv de gehele film normaal af !! Dit is voor mij een compleet raadsel ! Iemand daar een verklaring voor ?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mogelijk dat het thuisnetwerk dicht slipt.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Neen, want hoe verklaar je dan dat het ook met dezelfde film op de hdd gebeurt?
En het is enkel maar met dezelfde film , met de andere (100 tal op hdd en ook via streaming) gebeurt het niet !
Er zijn zo een drietal films waarmee het misloopt en altijd op hetzelfde filmmoment.
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Vreemd probleem,

als zelfs de film die is overgezet op een HDD vastloopt lijkt het erop dat het dan aan het filmbestand moet liggen wat daar corrupt is.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
yvanvw
Ontdekker

Inderdaad , zéér vreemd . Ik heb de bewuste films al een paar keer geherconverteerd , zelfs met # software , maar telkens zelfde resultaat , vaslopen op hetzelfde moment zowel op hdd als via streaming . Het rare is dat als ik die films afzonderlijk op een usb stick van 8 GB zet en dan afspeel , alles normaal verloopt . Begrijpe wie kan ??