annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Alle klanten van UPC krijgen standaard digitale TV

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Alle klanten van UPC krijgen standaard digitale TV

Vanaf 3 april biedt UPC standaard en ongecodeerd de 29 populairste, 12 regionale en lokale zenders in digitale beeldkwaliteit aan. Nederland 1, 2 en 3 biedt UPC daarnaast in High Definition (HD)-kwaliteit aan. UPC schaft de codering van digitale televisie voor deze zenders af. Voor alle 1,7 miljoen UPC-klanten betekent dit dat ze naast het analoge signaal ook het digitale signaal geleverd krijgen. Zonder extra kosten en zonder randapparatuur kan elke UPC-klant met een geschikte televisie hiervan gebruik maken. Deze dienst is in potentie beschikbaar voor alle 2,8 miljoen huishoudens binnen het verzorgingsgebied van UPC. UPC lanceert hiermee een van de meest ingrijpende wijzigingen op de Nederlandse tv-markt sinds de introductie van digitale televisie.

De digitale zenders zijn via de tv-kabel van UPC, die direct op de televisie is aangesloten, zonder mediabox of CI+kaart, op iedere tv in huis te bekijken. Ook alle klanten die al digitale televisie van UPC kijken kunnen nu op álle daarvoor geschikte tv’s in huis naar beeld in digitale kwaliteit kijken.

Het enige wat klanten van UPC nodig hebben om digitale tv te kijken, is een moderne televisie met een DVB-C ontvanger. Inmiddels zit deze ontvanger standaard in ca. 90% van de 1,6 miljoen televisies die per jaar in Nederland worden verkocht. Naar schatting heeft op dit moment tenminste 40% van alle UPC-klanten een of meerdere televisies met DVB-C-ontvanger in huis.

Robert Dunn, algemeen directeur van UPC: "Wij investeren continu sterk in ons toekomstvaste netwerk wat ons in staat stelt steeds nieuwe diensten te bieden die echt van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten. Met de introductie van Digitale Kabel TV en Radio bieden we nu een sterk verbeterd product aan de trouwe groep klanten die tot nog toe alleen gebruik maakt van ons analoge radio en tv-aanbod. Ook hen kunnen we vanaf nu, zonder drempels en extra kosten, op een eenvoudige manier toegang bieden tot televisie in digitale beeldkwaliteit.”

UPC heeft 1,7 miljoen klanten, van wie bijna 1,1 miljoen digitaal televisie en ruim 600.000 analoog kijkt. De introductie van Digitale Kabel TV en Radio heeft vooralsnog geen gevolgen voor het huidige analoge zenderaanbod van UPC. Ook de prijs van het analoge kabelabonnement met digitaal signaal blijft gelijk.

Informatie over deze dienst en het zenderaanbod vindt u op: www.upc.nl/digitalekabeltv.

Bron:Cas-UPC @  www.chelloo.com

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Tags (3)
7 ANTWOORDEN 7
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

en voor de mensen buiten u p c gebied:


als je digitenne neemt, kan je de CI+ module tegenwoordig gratis krijgen (bij kpn winkel) of terugvragen (bij aankoop pakketje)

profile.country.nl_NL.title
hetisik
Nieuw

Dat is inderdaad goed nieuws. Ik heb hier drie sony tv's waarvan twee sony bravia kdl-26ex302 bij de kinderen op de kamer staan, maar als ik op de kdl26ex302 tv's naar digitale kanalen scan geeft hij aan kan geen services vinden. Ik zoek via de Digitale tv-kabeltuner en gebruik 164.000 en 43136 (Noord-Holland). Ik heb de bios geupdate (Firmware-update , 08/11/2011, deze geeft en keuze menu voor UPC en Ziggo) en deze tv is voorzien van een dvb-c decoder, die nu zonder kaart en cam gebuikt zou moeten kunnen worden. Ook heb ik de versterker veranderd in een retourgeschikte Hirschmann GHV41MX/S Antenne Versterker (tjing tjing EUR 100,--). In mijn huiskamer heb ik ook een Sony tv (52Z4500) die kan wel digitale kanalen vinden zonder cam en upc kaart. Ik heb ook één van de tv's op de aansluiting van de 52Z4500 geprobeerd, maar geen verschil. Ook heb ik de tv opnieuw naar de fabrieksinstelling gebracht en opnieuw gescant, maar geen verandering. Ook las ik ergens op internet dat je een anderland (dus niet Nederland) moest kiesen. Zweden, maar Zweden stond niet bij mij in de lijst, dus gekozen voor wat anders namelijk Begie. Nu verandert het keuze menu bij het digitaalzoeken en kan er een volledige scan gedaan worden, maar ook dit geeft geen verandering. Want hij blijft niets vinden, dus weer gewoon Nederland gekozen. ik weet het even niet meer. Wie heeft de oplossing? Ik verwacht dat het aan de bios ligt, zou het op prijs stellen als hier een update voorkomt, zodat van de digitale canalen van UPC, want zo oud is deze tv nu ook weer niet en ik heb de twee kdl-26ex302 toen juist toen uitgekozen voor het moment dat de digitale kanalen vrij zouden worden uitgezonden. Voor nu dus :-). Ik zou dus graag een oplossing vanuit sony verkrijgen. Vast bedankt.


Message was edited by: hetisik


Ik heb nog even de controle uitgevoerd of deze tv inderdaad geschikt is, zie de link van upc.

En jah... zoals bedoelt was/is hij geschikt.

http://www.upc.nl/klantenservice/televisie/digitale-kabel-tv-en-radio/#

Installatie Digitale Kabel-TV en Radio

Om Digitale Kabel-TV en Radio van UPC te ontvangen moet uw tv UPC gecertificeerd zijn. Als uw tv niet gecertificeerd is dan kan UPC niet garanderen dat Digitale Kabel-TV en Radio voor uw tv werkt. U kunt natuurlijk wel proberen om uw tv in te stellen. In veel gevallen zal het werken. UPC biedt alleen geen ondersteuning op het instellen van niet gecertificeerde toestellen.


Ja, uw tv is geschikt voor Digitale Kabel-TV en Radio

Merk: Sony | Type: KDL-26EX302

Digitale Kabel TV en Radio werkt met tv-softwareversie M8.727 of hoger. Raadpleeg de handleiding van uw televisie voor meer informatie over de softwareversie.


Message was edited by: hetisik

upc gecertificeerd

profile.country.nl_NL.title
dvk123
Bezoeker

Hier heb ik al die tijd op gewacht; het betekent volgens mij nu ook dat je een opname-apparaat naar keuze kunt aanschaffen, net als bij Ziggo.Onze TV is een Sony Bravia KDL40W/4720 en in de handleiding staat 4720/4500 DVB-T/DVB-C. Door naar Home/Instellingen te gaan, naar links bladeren tot je instellingen/Digitaal hebt gevonden kun je zenders automatisch laten instellen. In de eerste instantie leverde dat 0 zenders op. Maar we zagen al wel een digitaal testbeeld van UPC op een van de kanalen. Door Snelzoeken te vervangen door Volledig werden 100-en zenders ontvangen. Dan is het nog even werk om daaruit de 30 die nu ongecodeerd in het UPC pakket zitten op volgorde te zetten, de rest geeft uiteraard geen beeld. Nu kunnen we met het knopje Digitaal op de afstandsbediening de zenders dus digitaal bekijken, en Nederlands 1 2 en 3 zelfs HD. Met het knopje Analoog kijk je nog steeds naar de analoge zenders, daar verandert dan ook niets in.


Dick

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Zoals je ziet in m'n handtekening is de EX302 ook naar tevredenheid in de slaapkamer aanwezig en geniet sinds dat UPC de CI+ module beschikbaar heeft gesteld volop van de DVB-C signalen.

De land instelling is naar mijn idee niet van toepassing, maar je kan het altijd proberen om Duitsland/Frankrijk of Zweden te gebruiken.

Volgens de informatie voor Noord-Holland is de Frequentie en de Netwerk-ID goed ingevuld.

De instelling voor Servicetype is hier "alle services".

Misschien kan je ook eens testen met Kabel (Ziggo en Overige).

Dat het tot dit moment een probeem geeft met het zoeken naar de digitale kananelen is volgens dit topic (http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48513.0) nog een van de kinderziektes in het digitale signaal op dit moment.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
hetisik
Nieuw

Nou ik ben een stukje verder.

KDL-26EX302 met laatste firmware

1) fabrieksreset

2) taal NL

3) land FR

4) De optie Volledige (niet de snelscan geeft maar 13 kanalen ook met gebruik van 164.000/43136)

De rest op auto.

5) optie "servicetype" =>"alle services" niet =>"gratis services"


Nu vindt hij >375 kanalen. staat dan niet op volgorde :-( en hij vindt RTL8 niet en ook geen nickelodeon en dat laatste is erg jammer want dat is nu net het kanaal waar de kids naar kijken... grrr. Ik heb nog de landcode Duitsland/lux en begie geprobeerd, maar die doen het niet of ik kom niet verder dan 13 kanalen. Als iemand een ander landcode heeft geprobeerd hou ik mij aanbevolen.

@SONY maak svp een nieuw firmware welke wel werkt onder de huidige situatie!!!!!! Want dit vindt ik niet klantvriendelijk.



Message was edited by: hetisik

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

We komen al iets verder,

Schakel nu eens over op Nederland, waarschijnlijk staan de kanalen nu wel op volgorde

Is de test beneden op de hoofdaansluiting gedaan?

Ik dacht dat ik hier de binnenhuis installatie ook op orde had, maar mijn Hirschmann kabel naar boven was niet geschikt voor alle frequentie's.

Deze vervangen door H100 coax kabel en het probleem was opgelost.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
hetisik
Nieuw

Ik heb de tv nogmaals opnieuw ingesteld maar nu met landcode '-' dus niets. Nu vindt hij bijna alles ook RTL8 en Nickeldeon, maar nu vindt hij Veronica/dis XD weer niet. pufff.


Inmiddels ook de tweede tv (de kids hebben beide dezelfde tv staan) opnieuw ingesteld ook maar landcode '-' dus ook niets gebruikt. Nu vindt hij op dit toestel alles. . Dus dat is de oplossing! Zal de eerste tv nogmaals scannen en verwacht dat die om wat voor rede dan ook bij de eerste scan Veronica/XD per ongeluk overgeslagen heeft en dat hij bij een nieuwe scan van de week (heb er nu ff geen tijd voor) ook al de kanalen zal vinden. Hopelijk is dit ook een oplossing voor andere die hier tegen aanlopen.


Het is bij de tv's bij mij alleen mogelijk om de landecode te veranderen als je eerste terug gaat naar de fabrieksinstellingen en dan ben je de gescande kanalen weer kwijt. En het blijkt dat de tv dus alleen alle kanalen kan vinden door '-' te ter selecteren. Het scannen bij deze instelling duurt trouwens wel heeeeel lang.


Bedankt voor het meedenken. :slight_smile: