annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

65W855A probleem met 3d-weergave

profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

65W855A probleem met 3d-weergave

Op 20-3-2014 heb ik de 65W855A aangeschaft. De 2d weergave is in mijn beleving uitmuntend, alleen de 3d weergave valt me erg tegen: crosstalk / ghosting en de ondertitels vallen niet netjes op elkaar, zodat de ondertiteling er dubbel uitziet.

 

Ik speel alleen maar originele real 3D blu-ray's af. Aan de 3d blu-ray's kan het niet liggen, want ik heb een behoorlijke collectie en bij alle 3d blu-ray's dubbele ondertiteling en in mindere en meerdere mate last van crosstalk en ghosting.

 

Mijn vorige tv, een slagje kleiner en een ander merk had hier geen last van. Mijn 3d blu-ray speler is hetzelfde gebleven, de Sony BDP-S4100 net zoals de HDMI kabel. Verder heb ik van de BDP-S4100 de nieuwste firmware. Dit geldt ook voor de 65W855A.

 

Diverse beeldinstellingen geprobeerd om de aanwezige probelemen te verminderen, maar niks mocht baten.

Verder alle andere instellingen bekeken, zowel van tv als blu-ray speler, maar alles staat prima ingesteld.

 

Dit probleem gemeld bij Sony Helpdesk op 24 maart 2014. Ze hebben bij Sony een 65W855A getest op de dubbele ondertitels, maar op die tv kwam die klacht niet voor. Daar werden de ondertitels wel goed weergegeven. Dus waarschijnlijk ligt het aan mijn tv. Hiervoor is een reparatie aangevraagd, maar tot nu toe is daar nog geen antwoord op.

 

Vraag: wie van jullie heeft ook een 65W855A en problemen met 3d weergave??? Of juist niet?? Of met een andere type tv van Sony uit de 2013 lijn, zoals de W905 of W805??? 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Aanvulling: afgelopen dinsdag 22 april is de Sony kdl-65w855a meegenomen voor nader onderzoek voor o.a. de dubbele ondertiteling bij 3d weergave. Vandaag vrijdag 25 april bericht gekregen, dat de t.v. gerepareerd was en een afspraak gemaakt dat deze a.s. woensdag 30 april weer bij mij thuis geleverd zou worden.

Tevens gevraagd wat het probleem was en hoe ze het opgelost hebben. Als antwoord werd gegeven, dat ze de 3d-bril aan de t.v. gekoppeld hadden en dat daarna de 3d-weergave goed was. 

Dit was dan ook het enige wat ze gedaan hadden op de technische afdeling. 

3d-bril koppelen is het eerste wat ik gedaan had, voordat ik 3d ging kijken. Anders kun je niet eens 3d kijken. Zelfs na iedere t.v. update, koppel ik de bril opnieuw voor de zekerheid. Dit om te proberen of de 3d ondertiteling minder dubbel zou worden, zonder resultaat helaas. Dus ditzelfde hebben ze nu bij de technische afdeling gedaan.

Ik hou mijn hart vast voor aankomende woensdag. Ik heb het vermoeden, dat de ondertitels nog steeds dubbel zullen zijn, aangezien ik deze handeling zelf ook al meerdere malen heb uitgevoerd. Of het moet natuurlijk zo wezen, dat ze bij de technische afdeling een andere manier van koppelen hebben??? Anders zie ik het somber in.

 

Maar goed, even afwachten tot a.s. woensdag. Nog effe geduld hebben dus......wordt vervolgd.....

profile.country.NL.title
Ferry.
Ontdekker

Aanvulling 4 mei 2014:

 

Afgelopen woensdag is de 65w855a teruggebracht. Helaas was de technische dienst van Sony niet in staat om de dubbele ondertiteling bij 3d weergave, ghosting en crosstalk te verminderen.

Dit betekent dat deze tv qua 3d weergave zo in de fabriek is afgesteld. Daar valt dus helaas niks aan te doen.

Dat vind ik best wel een domper. Voor een t.v. in deze prijsklasse heb ik qua 3d-weergave echt meer verwacht.

En het kan ook echt beter!! Ik heb zelf het afgelopen jaar de mogelijkheid gehad om diverse modellen en merken t.v. op 3d gebied te kunnen bekijken. Daar zaten ook modellen bij met passieve 3d. Deze geven een zeer goede 3d weergave. Zeer weinig tot geen crosstalk, geen ghosting en de ondertitels werden gewoon goed weergegeven.

 

Maar goed, passieve 3d is een andere techniek, dus dat is niet helemaal eerlijk t.a.v. van de actieve techniek.

Gelukkig heb ik ook de gelegenheid gehad om een aantal weken naar een actief model te kunnen kijken. Dit betreft een ander merk. De ondertitels werden voor 99% goed weergegeven. Heel af en toe was er eens een ondertitel een beetje dubbel, maar dan moet je echt zeer kritisch kijken wil je dat doen laten opvallen.

In zeer lichte mate crosstalk. Dit alleen bij zeer extreme pop-ups, of een zeer heldere achtergrond, waardoor een personage een lichte schaduw over zich heen kreeg. Niet noemenswaardig dus.

Ghosting verschijnselen zijn mij niet opgevallen bij deze t.v. 

 

Kortom, wie een grote t.v. wil met een zeer goede 2d beeldkwaliteit, is dit een zeer goede t.v. Kritische noot: wel in lichte mate last van verticale banding bij heen en weergaande camerabewegingen. Bij lichte egale beelden zijn links en recht van het scherm verticale schaduwstrepen te zien van een aantal centimeters. Dit probleem schijnt ook bijna bij alle w905 modellen voor te komen. Het heeft ook al een naam: Pillar problem.

 

De bovengenoemde constateringen zijn wel waarneembaar, maar dan moet je ook zeer kritisch kijken. Kijk je op een "normale" manier een film of t.v. programma, dan zal het bijna niet opvallen.

 

Ondanks de 3d problemen en de lichte mate van verticale banding en pillars, wil ik deze t.v. niet omruilen voor een ander model of merk; o.a. de goede kleurweergave, contrast en scherpe beelden zijn voor mij van doorslaggevend om deze t.v. te houden.

 

Maar goed, dat is persoonlijk. Voor een ieder die een t.v. koopt is eigen ervaring opdoen door de t.v. te bekijken het belangrijkst. Een ieder heeft zo zijn eigen voorkeur of dingen waar die zich aan stoort of niet......

 

Wel wil ik mijn mening over deze t.v. wat betreft de slechte 3d weergave aan Sony kenbaar maken. Verder wil ik reviews plaatsen over dit model op diverse forums, internetwinkels.

 

Dit om te voorkomen dat een toekomstige consument dezelfde teleurstelling zal hebben over de 3d ervaring van deze t.v. Zeker als je deze t.v. speciaal voor 3d koopt. 3d is bij deze t.v. echt een flop.....diep onder de norm...

Lees ook op diverse forums dat er meer consumenten zijn met een slechte 3d ervaring bij Sony t.v.'s. Google er maar eens op.