annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Er is iets goed mis met de PRS-T2

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Er is iets goed mis met de PRS-T2

Ik heb de reader terug gestuurd, er is iets fouts mee.

Als ik 2 exact gelijke boeken in mijn T1 vergelijk met mijn T2 dan kunnen er op de T1 een paar woorden meer op een regel.

Bij gekochte boeken worden woorden verkeerd afgebroken aan het eind van een regel.

antwoord wordt bij het eind van een regel a volgende regel ntwoord in plaats van dat het hele woord doorschuift naar de volgende regel.

Er klopt gewoon iets niet in de afbraak van de woorden en bladzijdes die er op de T1 volkomen normaal uit zien, zijn een puinhoop op de T2.

Plaatjes van 800x600 wat de standaard resolutie is, worden verkeerd weergegeven.

Het is me duidelijk dat er met de software van deze reader iets mis is.

Zoomlevel, bijsnijden,marges,het maakt niet uit, er is iets goed mis met deze reader en ik kan in de huidige staat alleen maar afraden het ding te kopen.

Ik had al bugs gevonden over het feit dat sommige apps niet wachten op de totstandkoming van een draadloze verbinding maar ook het resizen doet de reader niet goed.

Voor de grap een plaatje van 1200X1600 er op gezet.

Deze wordt 2x zo groot weergegeven ( Waar de T1 hem netjes resized)  en is onleesbaar.

4 boeken terug gebracht naar hun oorspronkelijke font.

De bladzijdes zien er gelijk uit maar op de T1 staat meer tekst dan op de T2 en de T2 schuift een woord dat aan het eind van de regel staat niet door naar de volgende regel maar breekt gewoon af op de plaats waar het scherm ophoudt.

Ik heb de PRS-550 PRS 600, de 650, de PRS-T1 en de PRS-T2 en de laatst genoemde geeft alle uitgeteste boeken en bladzijdes niet correct weer.

Uiteraard nieuwste software en factory reset gedaan,het helpt niet.

Pas als ik in de .css van een boek laadt dat er een rechtermarge van 5 pt moet zijn, is de rechterkant correct maar dan moet ik in elk boek de marges gaan veranderen, voor mij is dat geen probleem,maar een onervaren koper zal dit niet lukken.

Hij "denkt" gewoon dat het scherm breder is dan hij in werkelijkheid is.

Slechts een plaatje van 570 x 760 kan goed weergegeven worden,elk groter plaatje wordt verminkt.

Natuurlijk zou dit exemplarisch kunnen zijn,maar een bij de plaatselijke Dixons (met vermelding niet goed geld terug) trad exact hetzelfde probleem op.

Er wordt geen 800x600 weergegeven,het afbreken is onjuist,Facebook doet het niet, in mijn lange rij van Sony van Sony readers is dit het meest slechte examplaar wat ik ooit ben tegen gekomen, daarnaast zie je elke vingerafdruk op het matte zwart.

Slechte keuze Sony !

94 ANTWOORDEN 94
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste Nick-1964,

Zojuist is er een firmware update gepubliceerd op Sony Support die dit probleem met Facebook zal oplossen.

Volgt u de instructies.

Zie directe link: http://www.sony.nl/support/nl/product/PRS-T2

Excuses voor de overlast.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Dat kan, maar de nieuwe bugs die ik hierboven beschrijf zijn veel vervelender en maken het lezen bijna onleesbaar.

Facebook of niet,de reader gaat terug, ik ontdek zoveel fouten dat de facebook integratiefout een ongemakje was.
Er zitten nog veel meer fouten in de T2.

Ik weet dat de zogenaamde early adopters meestal de eerste klappen opvangen,maar dit heeft mijn vertrouwen definitief beschadigd, voordat bovengenoemde bugs er uit zijn, zijn we 10 updates verder.

Sony heeft voor mij afgedaan.

profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Bedankt voor uw bericht op het forum van Sony.

  Om uw vraag zo snel mogelijk en correct te beantwoorden, heeft een van de experts op het forum uw bericht geëscaleerd aan ons team van de technische ondersteuning. Zij geven de benodigde informatie zo snel mogelijk door aan deze expert.

Een van de experts op het forum laat u zo spoedig mogelijk het antwoord op uw vraag weten.

Met vriendelijke groet,

Het team van Sony

profile.country.nl_NL.title
henkwendela
Bezoeker

Ook mijn T2 reader heeft het bovenstaand probleem. Er vallen hele stukken regel van het scherm af. Dit is zeer hinderlijk. Ik wilde lekker een stukje gaan lezen in mijn, bij Bol gekochte, Stephen King boek en dan krijg je dit.

Van alles geprobeerd maar krijg het niet goed. Toch wel een teleurstelling! Beste Sony ik wil graag weten wat wordt hieraan gedaan en hoe snel?

mvg W.van Dijken

profile.country.nl_NL.title
henkwendela
Bezoeker

Oja wat ik nog vergat, ik wilde de reader op netstroom opladen maar dat deed hij niet terwijl als de reader aan de PC wordt gelegd deze wel oplaad. De lader werkt omdat ik er mijn navigatie aan heb gelegd en die laadde keurig op. Graag wil ik weten waar dit aan kan liggen en hoe op te lossen.

MvG.

W.van Dijken

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Dank u heer Klis, maar ik begrijp werkelijk niet hoe dergelijke fouten er doorheen kunnen glippen.

Standaard bestaat in de "epub taal" bv de regel die je aan een .css bestand kan toevoegen  {text-indent=0 !important}

In "gewone boeken" zie je om de zoveel tijd dat een regel een cm verspringt naar rechts.

Dit doe je door in het css bestand de regel

{

margin:0

text-indent: 5.0 em

}

toe te voegen, hoe hoger de em waarde,des te meer de regel naar rechts opschuift.

Wil je dat je hele boek aan de linkerkant wordt uitgelijnd dan moet je al die tekst-indent waardes verwijderen.

Er is echter een hele eenvoudige oplossing, zet onderaan in de .css de regel:

{

text-indent:0 !important;

}

Deze "overruled" alle eerder genoemde waardes in je boek.

Iedere reader die ik te pakken krijg, zelfs de simpele Adobe Digital Editions, hanteert dit, maar de Sony niet.

Gevolg dat ik dus epubs moet maken voor Sony, en voor andere regels.

Ik weet dit gaat erg ver maar het is een voorbeeld.

Er zitten zoveel fouten in de reader,er zitten zoveel fouten in de rest, zijn er dan geen betatesters ?

En zo ja, pulken die uit hun neus ?

Ik heb de reader 14 dagen in mijn bezit en ik kom tientallen fouten tegen.

Idem dito voor de PRS-T1.

Waarom kan je in de PRS-T2 per ongelijk naar beneden scrollen ? je kan normaal van links naar rechts bladeren.

Ben je te langzaam dan kun je in een epub ook naar beneden scollen, alleen niet meer terug dus dan ontbreekt het bovendeel van je page.

Ik heb heel veel feedback voor de T1 gegeven en ik weet dat deze deels zijn opgenomen in fixes.

Maar bij de T2 begint het gerommel weer opnieuw.

Daarom komt de patch voor mij te laat, ik heb de T2 terug gestuurt, komt er ooit een T3 dan mag die zichzelf bewijzen.

2 updates in nog geen 2 weken na de verschijningsdatum, png plaatjes die niet geresized worden.. ik kan een eindeloze waslijst maken, maar dat hadden de betatesters moeten doen.

Ik als gewone,wel technisch onderlegde,consument pik er zoveel fouten uit dat zelfs ik zoiets heb van, dit is onbegonnen werk.

Wil je als merk een naam maken,dan breng je een betrouwbaar product op de markt dat grondig is getest.

Dat is de T2 niet, en anders door engineers die teveel vastzitten in een bepaald stramien.

Helaas, ik heb de reader vandaag op de post gedaan, ik hou het op de T1.

profile.country.nl_NL.title
Nick-1964
Bezoeker

Om te laden terwijl je leest heb je niet alleen een goede lader nodig maar ook een goede kabel.
Om te laden heb je alleen de buitenste draden van de usb poort nodig, maar een aantal laders zetten ook een spanning op port 2 en 3 waardoor de reader denkt een computer verbinding te hebben.

Er zijn een paar oplossingen,probeer andere usb kabels.

Probeer een andere lader, de Hema heeft een prima ladertje voor onder de 10 euro (witte usb universele lader) welke een brugje heeft op poort 2 en 3, de reader kun je dan gewoon laden en gebruiken.

Probeer telefoon laders, veel betere laders,zeker die van de HTC hebben ook het ingebouwde brugje waardoor de reader niet in transfer mode gaat als je de usb stekker er in steekt.

In dit geval is de lader die je op je navigatie systeem gebruikt niet goed omdat poort 2 en 3 in de lader niet kloppen.

Overal er wereld lees je dat de reader hetzelfde probleem heeft met bepaalde e-books ( voor Sony mensen,probeer 50 tinten grijs van E.L.James maar eens te lezen) de letters verdwijnen van het scherm of als voorbeeld, aan het eind van de regel komt het woord vertellen voor.
In de reader zie je dan ve en op de volgende regel: rtellen.

Het maakt de boeken onleesbaar.

Of in sony taal: onl

eesbaar.

Voorlopig is de reader voor mij onb

ruikbaar

Als je dit soort bladzijdes maakt.

De 600 had een zo goed als onbruikbaar touchscreen, nooit opgelost, de 650 kwam in de plaats.

Met de PRS-T1 heb ik samen met Henk ( PE1....) vele bugs aan Sony doorgegeven.

Sony, als je ooit weer een reader op de markt brengt, laat mij hem dan eens een weekje gebruiken..beter een week te laat dan steeds dit soort flaters slaan.

Mijn PRS-T2 is terug naar BOL en ik vrees dat als ik weer een reader ga kopen,het geen Sony meer zal zijn.

Ik wil het testteam best een paar boeken sturen waar in een oogopslag te zien is,wat je beslist niet wil zien.

profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste Nick-1964,

Hartelijk dank voor uw uitvoerige feedback.

Ik heb uw berichten intern geescaleerd naar Sony.

Met vriendelijke groet,

Tycho

Forum Moderator

profile.country.nl_NL.title
etoileque
Bezoeker

Beste Sony,

Ik heb heel lang moeten sparen om een ereader te kopen, nu heb ik eindelijk de PRS-T2 en blijk deze dus die woorden verkeerd af te breken! Wat moet ik doen om dit correct te krijgen?

Want dit leest echt vreselijk irritant! Ik begin er bijna spijt van te krijgen dat ik deze heb gekocht, terwijl ik er zo lang naar uit had gekeken...!

Is het mogelijk om woordafbreking ergens uit te zetten, zoals hypernation in InDesign?

Groeten, Sterre