annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe mijn oudere mini DV cassettes digitaal opslaan en bewerken?

profile.country.NL.title
muesli
Ontdekker

Hoe mijn oudere mini DV cassettes digitaal opslaan en bewerken?

Hallo,

Ik ben tevergeefs op zoek gegaan naar een kabel die de verbinding zou kunnen maken tussen mijn MacBook Pro en mijn reeds oude maar nog steeds werkende Sony DCR TRV900E. Ik heb daarvoor reeds een vraag gepost maar blijkbaar onmogelijk te vinden.

Maar daarmee is mijn probleem van mijn oos met 50 volle Mini DV cassettes niet opgelost.

Heeft iemand een idee hoe ik die zou kunnen binnenhalen in mijn MacBook Pro om te bewerken (vooral knippen en plakken) met iMovie?

Het zijn veel familiefilmpjes maar ook een 25tal cassettes met onderwatervideo. Ik had daarvoor een Sony onderwaterbehuizing voor mijn camcorder tot 40 meter diepte. En die OW videos van over de hele wereld wil ik niet zien verloren gaan.

Bij Apple kunnen ze mij daarvoor niet helpen. Misschien iemand bij Sony?

Bedankt voor alle tips!

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Busra-Sony
Lid

Hi, ik ga het intern navragen voor je! - Sony

profile.country.NL.title
muesli
Ontdekker

Bedankt op voorhand!

profile.country.NL.title
Busra-Sony
Lid

Denk dat het eenvoudigste zou zijn om ze eerst over te laten zetten op een HardDisc. Er zijn wel bedrijven die dat kunnen doen. Bijvoorbeeld CameraNu. Voor MAC zijn er namelijk niet echt andere oplossingen te verkrijgen.  Voor Windows PC-s zou je nog met een Video Grabber kunnen werken. Of wanneer de MacBook Pro over een DVD drive beschikt, dan zou je de bandjes via een DVD-recorder eerst op DVD kunnen opnemen en daarna in de MAC inladen. Andere opties zijn er helaas niet.

profile.country.NL.title
muesli
Ontdekker

Hallo,

Bedankt reeds voor het antwoord.

Het komt er dus op aan om een mini DV speler te vinden die kan verbonden worden met een ander toestel dat de inhoud van de mini DV kan overzetten op een andere drager (CD, HDD, ...) die dan wel kan verbonden worden met de computer voor nabewerking?

Op mijn Sony DCR TRV900E kan ik de mini DV's wel afspelen maar niet op een TV scherm of verbinden met een andere recorder.

Heeft Sony geen toestellen waar dit wel mee kan?

Hoe lang heeft Sony camcorders gemaakt en verkocht die opnemen op mini DV? Er moeten toch heel veel mensen zijn die met hetzelfde probleem zitten?

Houdt Sony daar geen rekening mee om hen een oplossing te bieden?

Wat was het laatste model (welk jaar) dat de Sony camera's met mini DV werkten?