annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

4k film hapert bij afspelen op TV

profile.country.NL.title
Bastelling
Nieuw

4k film hapert bij afspelen op TV

Ik heb een Sony FDR-AX33 camcorder. Daarop maak ik films in 4k. Het wordt opgenomen met de indeling XAVC-s. Ik bewerk de films met het programma MAGIX Video Deluxe 2022 Premium. Als uitvoer volgt een 4k film.

 

Afspelen via harde schijf en mediaplayer

De films sla ik op een HDD harde Schijf op met USB 3.0 poorten. Om de films af te spelen sluit ik deze aan op een mediaplayer (Nvidia Shield TV). Deze is met een 8k hdmi kabel verbonden aan een Sony receiver en deze weer met een 8k hdmi kabel naar mijn TV. Toch haperen de beelden bij het afspelen.

 

Bij het afspelen van de originele beelden vanaf een SD-kaart in de camera en aangesloten met HDMI haperen de beelden NIET.

 

Afspelen via camera

Ik las op de website dat als de beelden worden ingeladen in playmemories home en dan worden geëxporteerd. Mijn beelden die ik in MAGIX heb bewerkt worden niet zichtbaar in Playmemories Home. 

 

Vragen

  • Hoe kan ik mijn bewerkte beelden importeren in Playmemories Home? Via de reguliere weg worden ze niet zichtbaar (hoe kan ik de beelden weer terug converteren in de XAVC-s indeling)?
  • Zit er in de wijze van afspelen vanaf de harde schijf nog een deel in de keten waardoor de film haperend wordt afgespeeld?

 

 

Veel dank alvast!

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Busra-Sony
Lid

Hi, ik ga het intern navragen voor je! :slight_smile:

- Sony

profile.country.NL.title
Busra-Sony
Lid

Zodra beelden bewerkt zijn kun je ze inderdaad niet meer importeren in Play Memories. Play Memories is eigenlijk alleen maar bedoeld om de beelden vanuit de camera in de PC binnen te halen waarna je ze verder kunt verwerken. Wat betreft het haperen van de video's die vanaf harde schijf op de MediaPlayer worden afgespeeld: Dat lijkt erop dat de player moeite heeft met het verwerken van de bewerkte video's. Wellicht dat het exporteren met een andere 4K codec daarvoor een oplossing  kan bieden. Echter weet ik niet welke codec's de mediaplayer ondersteunt en welke Magics software ondersteund. Dus die vraag kun je beter bij de leverancier van de MediaPlayer of bij Magics moet worden gesteld, daar kunnen wij helaas niet bij helpen. Of je zou het kunnen proberen met een softwarepakket als Davinci Resolve, die betere resultaten oplevert. Daar is een gratis versie van beschikbaar die al zeer uitgebreide editing features biedt en ook een brede ondersteuning heeft van codecs waarmee in 4k kan worden ge-edit.

Ik hoop je hierbij voldoende geholpen te hebben. :slight_smile:

profile.country.NL.title
Bastelling
Nieuw

Bedankt voor je e-mail. Ik ga het nieuwe programma proberen. Toch blijf ik het volgende ook bijzonder vinden:

De enige manier waarop ik mijn beelden van de camera vloeiend kan afspelen is rechtstreeks vanaf het SD kaartje op de camera die met de tv verbonden is. 

De originele beelden haperen op de pc en via de harde schijf op de tv. Terwijl ik alle specificaties heb qua hardware en software. Of is er een set-up die ik mis in mijn vraag?