annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony NEX7 oververhitting probleem

profile.country.nl_NL.title
r.meulendijks
Bezoeker

Sony NEX7 oververhitting probleem

Hoi,

Ik stond op het punt een NEX7 camera aan te schaffen , echter diverse berichten over oververhitting van de camera hebben mij hiervan weerhouden.
Het oververhittingsprobleem doet zich voor als je video opnamen maakt, soms haalt de camera de 5 minuten nog niet eens van de 30minuten wat de ingebouwde harde limiet is. Hij schakelt zichzelf uit na een melding van oververhitting.

Ik moet er niet aan denken een camera te kopen waarin bij voorbaat dit probleem verborgen zit.

Aangezien het een "still" camera betreft zou je zeggend dat de Video optie een leuke bijkomstigheid is en niet meer dan dat.... je mag echter wel verwachten als je een optie aanbied op zo'n prijzige camera , dat ie ook probleemloos werkt.

Sony's houding is opvallend stil hierover, en een oplossing is ook (nog) niet in zicht.

Fysiek zou het aan de kleine afmetingen kunnen liggen dat de warmte niet goed afgevoerd wordt , dit is dus een "by design" issue waar misschien wel niets aan veranderd kan worden.

Ook de 30minuten opname limiet vind ik van de zotte , echter dit heeft met regelgeving te maken

http://www.dpreview.com/news/2012/05/18/WTO-looking-at-moves-to-remove-30-minute-limit-from-digital-...
zodat het verschil blijft bestaan tussen een video camera met foto opties en een Foto camera met video opties.

Vooralsnog geen NEX7 voor mij , tenzij dit issue tot het verleden behoort...

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat is eigen aan het design van zo'n camera, de sensor produceert continu warmte en die moet afgevoerd worden.

Ik haal gemakkelijk het einde van de 30 min, een enkele keer "slechts" in de 20min-range.

Uit de zon houden helpt uiteraard enorm, zwart absorbeert erg veel (zon)-warmte. (Eventueel wat alu folie gebruiken als je lange tijd in de zon gaat werken)

Het schermpje uitklappen (je kan het schermpje parallel aan de achterzijde uitklappen) zorgt ervoor dat de warmte gemakkelijker kan ontsnappen.

Het is allemaal wat overroepen...met de hierboven vermelde trucjes heb ik nooit problemen gehad, maar in warme landen kan het wel eens issue zijn...

De evolutie naar minder warmte producerende sensors of grotere behuizingen met meer heatsinks zal soulaas brengen...

Message was edited by: Portmixus

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
r.meulendijks
Bezoeker

Als het eigen is , waarom vermelden ze dit dan niet bij het verkooppraatje ?

je snapt wel wat er dan gebeurd , als ze dat doen.

ik koop echt geen camera van +/-1300 Euro om met alu folie te gaan klooien.

ik verwacht gewoon een goed design voor die centjes, en geen bugs met de vermelding "works as designed"

om er onderuit te komen.

zo makkelijk tegenwoordig....

profile.country.nl_NL.title
EdwinusR
Bezoeker

Ik heb meer dan een jaar de Nex 5 ( de eerste versie zonder N) Daar begint dit probleem  inderdaad ook al bij 5 min .

Zelfs als het niet eens  extreem warm is .

Maar eens speuren op het net of dit probleem nu nog steeds bij zijn opvolgers is .

Tot mijn verbazing lees ik nog op het net dat ze er nog heel weinig wat aan hebben gedaan .

Handige camera om te fotograferen maar als men een produkt maakt die minstens 1100 euro kost mag je toch wel verwachten dat dit soort bugs er niet meer in zitten .

Message was edited by: EdwinusR

profile.country.nl_NL.title
r.meulendijks
Bezoeker

Klopt ,

ik heb idd niet het idee dat er structureel iets veranderd is op de Firmware na dan.

Voor een NEX 5 kan ik het niet zeggen , maar voor de NEX 7 is het iig niet opgelost.

Sonyalpharumours , heb ik een document gestuurd waar evt. wat verbeteringen aan de electronica gedaan zouden kunnen worden om de warmte beter kwijt te kunnen. Echter dit is niet gepost.

Ik denk dat men bang is voor reacties van Sony hierop...

Dus Sony.......  los je probleemgevallen nou eens op a.u.b. ?

profile.country.nl_NL.title
EdwinusR
Bezoeker

Zeker .

De Nex 5N  is alleen maar wat sneller .Was ook het grootste probleem ook van de eerste versie .

Het warmteprobleem is bij alle NeX .

Zaterdag bij het Zomercarnaval  .Je voelt het gewoon al voordat de waarschuwing komt . Iedere keer tussen door maar helemaal uit zetten .

Of het warmte probleem ook bij systeemcamera`s van andere merken is weet ik niet maar je koopt tegenwoordig geen camera  meer om alleen te kunnen fotograferen .

Sony lost het ieder geval dus niet op .

Kwaliteit is overigens zowel binnen en buiten wel  super .

Ga toch maar  een aparte cam aanschaffen .

Mansgt
Nieuw

Mijn ervaring met de nex 5 is dat het rond de 20 minuten stopt.
Erg irritant en onacceptabel. Ik heb hem vooral ook gekocht om te filmen.
Als je een echte filmshoot van een hele dag met interviews doet valt het overigens wel mee, als je veel relatief korte opnames maakt. Mij overkwam het toen 2 keer, maar wel net op het moment dat ik iemand van de raad van bestuur voor de camera had ...