annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Alpha 5000 laten communiceren met pc

profile.country.NL.title
Monique_123
Ontdekker

Sony Alpha 5000 laten communiceren met pc

Ik heb een paar dagen geleden een sony alpha 5000 gekocht. Ik begin er silletjes aan achter te komen dat het niet mogelijk is om de camera aan te sluiten op de PC.

 

Hopelijk vergis ik me, maar ik ben bang dat het echt waar is.

 

Ik wil mijn camera aansluiten op de PC om op die manier makkelijk stopmotion video's te maken. Ik zou het echt heel erg vinden als ik dat niet kan doen en beschouw mijn aankoop (waarvoor ik mijn spaarpot echt flink leeg heb moeten maken) als een gigantische miskoop.

 

Ik heb in een poging om het toch voor mekaar te krijgen een hdmi kabel aangeschaft, maar ook dat mag niet baten. Op verschillende (vage) fora lees ik dat het met de sony alpha niet mogelijk is, tenzij je een of ander vreemd ding besteld wat ook weer honderden euro's kost.

 

Ik vind dat echt heel vreselijk. Ik doe veel moeite om er achter te komen of een camera wel is wat ik zoek. Ik let op de extensies van de raw-files, om er zeker van te zijn dat ik ze kan manipuleren met open source software. Dat klopte allemaal. Maar hoe kun je van tevoren jezelf te  vraag stellen: "Zal ik deze camera wel aan kunnen sluiten op de PC?" Sorry, maar zoiets verzin je toch niet! Dat wilde ik Sony even laten weten.

 

 

5 ANTWOORDEN 5
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Monique, is het deze camera die je bedoeld? Hier in de Helpgids hebben ze het namelijk wel over het aansluiten op een computer. Hier in de vragen & antwoorden vind je nog meer topics over het aansluiten op een pc. En op deze ondersteuningspagina is ook een hoop informatie te vinden. Mocht je er niet uitkomen, dan raad ik je aan om deze kwestie alvast even aan te geven bij de verkoper en contact op te nemen met de technische ondersteuning, contactinfo vind je hier

profile.country.NL.title
Monique_123
Ontdekker

Het lukt me wel om de camera uit te lezen op de computer. Wat ik wil is de camera besturen terwijl die aangesloten is op de computer. De makkelijkste manier om het uit te leggen is denk ik wel dat ik de camera wil gebruiken als ware het een webcam.

 

Meer specifiek wil ik de camera dus kunnen besturen vanaf de computer: even op space drukken om een foto te maken bijvoorbeeld. Dan hoef ik niet met vieze kleihanden op de ontspanner te drukken, plus dat ik de positie van mijn object beter kan bepalen met een groot beeldscherm.

 

ik heb je linkjes uitgebrobeerd. Het lukt nog niet. Een van de linkjes beschrijft hoe je de camera aansluit op je pc en dan in de menu van je camera instellingen aan kunt passen, maar dat kan helemaal niet. Zodra ik de camera aansluit op de pc heb ik geen beeld meer en kan ik niets. Behalve uitlezen.

 

Het is me al wel gelukt om de camera rechtstreeks aan te sluiten op mijn beeldscherm. Dat is al iets. Ik kan eventueel met een plakbandje de ontspanner beschermen van kleiresten. Mijn statief is stevig genoeg. Die zal (hopelijk) niet bewegen als ik de camera steeds voorzichtig aanraak.

 

Ik probeer nog een paar dingen uit. Zo heb ik ook nog een 8.1 mp camera met handmatig instelbare functies. Op zich zou ik daar ook hoge kwaliteit animaties mee moeten kunnen maken.

 

Met de link van de technische dienst kan ik misschien ook nog wel wat. Dank je wel.

profile.country.NL.title
Monique_123
Ontdekker

De camera waarnaar je linkt is inderdaad de juiste.

Anonymous
Niet van toepassing

Hi Monique, ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee, hopelijk hebben andere forumgebruikers nog tips voor je. Het enige wat wellicht nog wel eens van pas kan komen voor je is deze system accessory chart, waar je compatibele accessoires kunt vinden bij bepaalde modellen. Succes ermee!

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Monique_123

 

Ik neem aan dat je eigenlijk tethered wil fotograferen? Dat je op de computer je live view ziet van je camera en dan een beeld kan opnemen? 

 

Dat kan met de software van capture one (betaalde versie) of met de gratis Sony software https://support.d-imaging.sony.co.jp/app/imagingedge/en/instruction/1_1_features.php

 

Ik hoop dat dit is wat je zoekt!

 

Succes

Antonette