annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Slow Motion met a6500 (bewerken in post-productie

profile.country.NL.title
alexander132
Ontdekker

Slow Motion met a6500 (bewerken in post-productie

Hallo,

 

Sinds gisteren heb ik iets vreemds ontdekt.

Voorheen, wanneer ik de frame rate via Function sneltoetsen op 100 Fps zette (en Movie M bij 'Movie/S&Q Motion') - was bij afspelen het beeld in normale snelheid met geluid (in tegenstelling tot S&Q M ). In post productie maakte ik hem dan slow motion.

IMAG2023_1[1].jpgIMAG2024_1[1].jpg

Nu heb ik bij een bruiloft alles op de zelfde manier gefilm (dus 100 Fps en Movie M) maar in mijn video programma wordt verteld dat de film 25 Fps is ! Dat slow motion maken (met sluitertijd 200) ziet er verschrikkelijk uit natuurlijk..! Dacht dat ik hem misschien per ongeluk toch op 25 Fps had gezet. Daarom opnieuw wat opnames gemaakt op de zelfde manier 100Fps - Movie M, met het zelfde resultaat.

Daarna in S&Q M filmen en dan is uiteraard alles al Slow motion gemaakt (zonder geluid) maar dan heb ik ook geen keuze meer.

Wat kan hier fnu out gaan ? Heb de dag van te voren door lekkage in huis wat vocht in de lenzen gehad (en wellicht ook in de camera) maar of dat dan zo'n fout zou opleveren ?

Natuurlijk kan ik in het menu record setting 100 p - 100 M kiezen, dan krijg ik wel het resultaat dat ik zoek.

Maar ik moet toch gewoon zoals gewoonlijk dit snel via de Fn menu met een snel toets op de zelfde manier als voorheen kunnen doen ?

Wat zouj ik over het hoofd kunnen zien ?

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
alexander132
Ontdekker

Ja de zoomlens blijft gewoon in balans. Heb niet ingezoomd tot 105 natuurlijk.

 

Voor wat betreft kleuren van de Sony:

Heb destijds deze settings gebruikt zodat de kleuren meer als een EOS Canon zijn:

 

https://www.eoshd.com/pro-color/

 

Ben daar zeer tevreden over.

Was toen 10 dollar geloof ik. Heef teen hele goede setting opgeleverd.

Heb nu ook de update maar nog niet ingevoerd. Wil ik wel nog gaan doen.

profile.country.NL.title
alexander132
Ontdekker

Ja de zoomlens blijft gewoon in balans. Heb niet ingezoomd tot 105 natuurlijk.

 

Voor wat betreft kleuren van de Sony:

Heb destijds deze settings gebruikt zodat de kleuren meer als een EOS Canon zijn:

 

www.eoshd.com/pro-color/

 

Ben daar zeer tevreden over.

Was toen 10 dollar geloof ik. Heef teen hele goede setting opgeleverd.

Heb nu ook de update maar nog niet ingevoerd. Wil ik wel nog gaan doen.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd