annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Slow Motion met a6500 (bewerken in post-productie

profile.country.NL.title
alexander132
Ontdekker

Slow Motion met a6500 (bewerken in post-productie

Hallo,

 

Sinds gisteren heb ik iets vreemds ontdekt.

Voorheen, wanneer ik de frame rate via Function sneltoetsen op 100 Fps zette (en Movie M bij 'Movie/S&Q Motion') - was bij afspelen het beeld in normale snelheid met geluid (in tegenstelling tot S&Q M ). In post productie maakte ik hem dan slow motion.

IMAG2023_1[1].jpgIMAG2024_1[1].jpg

Nu heb ik bij een bruiloft alles op de zelfde manier gefilm (dus 100 Fps en Movie M) maar in mijn video programma wordt verteld dat de film 25 Fps is ! Dat slow motion maken (met sluitertijd 200) ziet er verschrikkelijk uit natuurlijk..! Dacht dat ik hem misschien per ongeluk toch op 25 Fps had gezet. Daarom opnieuw wat opnames gemaakt op de zelfde manier 100Fps - Movie M, met het zelfde resultaat.

Daarna in S&Q M filmen en dan is uiteraard alles al Slow motion gemaakt (zonder geluid) maar dan heb ik ook geen keuze meer.

Wat kan hier fnu out gaan ? Heb de dag van te voren door lekkage in huis wat vocht in de lenzen gehad (en wellicht ook in de camera) maar of dat dan zo'n fout zou opleveren ?

Natuurlijk kan ik in het menu record setting 100 p - 100 M kiezen, dan krijg ik wel het resultaat dat ik zoek.

Maar ik moet toch gewoon zoals gewoonlijk dit snel via de Fn menu met een snel toets op de zelfde manier als voorheen kunnen doen ?

Wat zouj ik over het hoofd kunnen zien ?

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
alexander132
Ontdekker

Overigens is hieronder op de foto dus de stand (25 Fps) waar hij dus in staat en volgens mij ook eerder zo gestaan heeft. Ben daar zover ik weet niet meer aan geweest...??

IMAG2025_1[1].jpg

 

profile.country.NL.title
alexander132
Ontdekker

Het is ook niet zo dat ik hem in dit menu op 100 FPS kan zetten en dan in Function menu op op 25 Fps, want de sluitertijd kan dan niet lager dan 100.....(en die wil ik dan natuurlijk op 50 hebben...).

profile.country.NL.title
alexander132
Ontdekker

Dank voor het meedenken alvast..

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

profile.country.NL.title
alexander132
Ontdekker

Dank je wel voor je antwoord Tjardi.

profile.country.NL.title
alexander132
Ontdekker

Dank je wel voor je antwoord Tjardi.

Ja ik werk ook inderdaad met ND filter en de vertrouwde x2 regel.

Die 2 geheugens dat is inderdaad een goede, dat biedt een oplossing om snel te switchen.

 

Voor wat betreft 25 Fps vs 100 Fps, wat is dan eigenlijk nu precies de functie bij de S&Q de framerate te kunnen kiezen van (1, 3,6, 12, )25 tot 50 en 100 wanneer camera toch niet meer dan 25 opneemt ? Je zou denken dat de camera dan maar tot 25 zou laten zien in dat scroll menuutje en 50 en 100 gewoon weg laat om verwarring te voorkomen..

Ik zal de 2 geheugens instellen dat voorkomt dit.

Toch blijft het gek want volgens mij heb ik het altijd op de zelfde manier gedaan, dus op 25 (50) laten staan en dan bij S&Q 100 Fps gekozen, zoals ik nu dus ook heb gedaan.

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

profile.country.NL.title
alexander132
Ontdekker

Voor de a6500 heb ik de kitlens maar die gebruik ik eigenlijk niet. Wel in het begin, maar vond hem te beperkt. Daarom heb ik naast de OSS 50mm f.1.8 ook de OSS 18-105 f4 (powerzoom) waar ik tevreden over ben (voor video iig). De a6500 en de 18-105 combinatie gebruik ik het meeste, en die gaan op een Zhiyun gimbal. Dat gaat prima ! Heb daar in India als set veel plezier van gehad. Meestal staat hij dan op 18 mm maar soms voor wat closer werk even op 30 of 50 mm gaat dan ook erg goed.

 

Zat ook te denken aan een full frame ernaast voor interviews etc.

Heb laatst een videoclip geschoten met a6500 en een geleende A7 (R dacht ik) met 24-70 Carl Zeiss 2.8 . Het beeld van de A7 sprak mij veel meer aan. Een soort 'zachtheid' die ik in het beeld van de a6500 miste.

 

De Zhiyun gimbal kan ik aanbevelen. Die kan geloof ik 1,5 Kg dragen en met camera en lens gaat nog prima.

En nu we weer een jaar verder zijn, is hij alleen maar goedkoper geworden en zijn er een paar nieuwe aanbieders bij die ook weer nieuwe verbeteringen hebben.

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd