annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

RAW bestand Sony Alpha 33 niet herkend in Photoshop Elements

OPGELOST
profile.country.NL.title
waengel22
Nieuw

RAW bestand Sony Alpha 33 niet herkend in Photoshop Elements

Ik ben in het gelukkige bezit van een Sony Alpha 33, Echter ik heb er één probleem mee, het bestandsformaat van de RAW bestanden wordt niet herkend door Photoshop Elements 8 of 9. Wel wordt deze herkend in Lighroom. Ook binnen Picassa geven de RAW-bestanden problemen, er komt een heel roze waas overheen te liggen.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en een oplossing hiervoor gevonden dan houd ik me aanbevolen.

Walter

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
waengel22
Nieuw

Beste allemaal,

Met dank aan "Foto de Vakman" uit Uden, waar ik mijn camera gekocht heb, ben ik goed op weg geholpen en het probleem is nu opgelost. Ik kan mijn RAW-foto's nu rechtstreeks in PS-elements openen. Wel precies de instructies volgen.

Hier het antwoord van "Foto de Vakman" die dus meer doet dan alleen maar dozen met camera's via het internet verkopen":

http://kb2.adobe.com/cps/407/kb407111.html

Wel een heleboel info in het Engels op bovenstaande link.
Uiteindelijk ligt dit bij Adobe. Nieuwe camera's worden niet altijd meteen ondersteund door hun Raw converters. Ikzelf ben van de Sony A200 naar de A550 gegaan. CS3 werkte niet meer, moest ik een nieuwe versie kopen, CS4.
Adobe roept al jaren dat ze van de camerafabrikanten willen dat er 1 raw formaat komt DNG, maar de fabrikanten werken niet erg mee helaas.
Ik hoop dat je er uit komt.
Ik ga er van uit dat je via je taakbalk de laatste updates al gedraaid hebt van Elements.


Met vriendelijke groet

Peter Reuver Foto de Vakman Uden

www.fotodevakman.nl 0413-263695


					
				
			
			
				
			
			
				
			
			
				

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_BE.title
luc010
Bezoeker

Walter,

Ik heb dit ook meegemaakt. Je kan best van de bijgeleverde CD of van de website van sony de raw converter downloaden: Hiermee kan je de foto's omzetten naar een tif of dergelijke, die je wel kan openen in PS. Ik heb eerst van de website gedownload, werkte niet zo goed als de versie op de cd

Luc

profile.country.NL.title
waengel22
Nieuw

Beste allemaal,

Met dank aan "Foto de Vakman" uit Uden, waar ik mijn camera gekocht heb, ben ik goed op weg geholpen en het probleem is nu opgelost. Ik kan mijn RAW-foto's nu rechtstreeks in PS-elements openen. Wel precies de instructies volgen.

Hier het antwoord van "Foto de Vakman" die dus meer doet dan alleen maar dozen met camera's via het internet verkopen":

http://kb2.adobe.com/cps/407/kb407111.html

Wel een heleboel info in het Engels op bovenstaande link.
Uiteindelijk ligt dit bij Adobe. Nieuwe camera's worden niet altijd meteen ondersteund door hun Raw converters. Ikzelf ben van de Sony A200 naar de A550 gegaan. CS3 werkte niet meer, moest ik een nieuwe versie kopen, CS4.
Adobe roept al jaren dat ze van de camerafabrikanten willen dat er 1 raw formaat komt DNG, maar de fabrikanten werken niet erg mee helaas.
Ik hoop dat je er uit komt.
Ik ga er van uit dat je via je taakbalk de laatste updates al gedraaid hebt van Elements.


Met vriendelijke groet

Peter Reuver Foto de Vakman Uden

www.fotodevakman.nl 0413-263695


					
				
			
			
				
			
			
				
			
			
			
			
			
			
		
profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Hallo,

Adobe roept al jaren dat ze van de camerafabrikanten willen dat er 1 raw formaat komt DNG, maar de fabrikanten werken niet erg mee helaas.


dit lijkt zo een beetje op de beginperiode van de videorecorders. Dan waren er ook meerdere types. De ene al wat duurder dan de andere, de ene al wat beter dan de andere, de ene al wat groter dan de andere, ... Uiteindelijk is er ook maar 1 type overgebleven (VHS).

Het is trouwens niet alleen ADOBE dat vragende partij is, ik geloof dat alle software ontwikkelaars dat willen. Maar elke producent van digitale camera's zal blijven beweren dat zijn "RAW" formaat het beste is en zal dan ook geen duimbreed toegeven om zijn formaat aan te passen of te veranderen (het lijkt de Belgische politiek wel! LOL).

Misschien is het ook wel zo dat de fabrikanten moeten betalen om het DNG (Digital NeGatif) formaat te mogen gebruiken in hun camera's (trouwens is dit niet ontwikkeld door ADOBE?). Een reden te meer voor de fabrikanten om hun eigen ontwikkelde systeem te blijven gebruiken. Dat hebben ze en kunnen ze zelf verder doorontwikkelen met hun eigen personeel.

Laat ons hopen dat we binnenkort 1 formaat krijgen (of het nu DNG of een of ander Open Source formaat), en dat we al deze problemen kunnen vergeten.

Greetz, Peter