annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Rattelend geluid bij het aanzetten van de A200, zo tehoren komt het van de lenz, is deze wellicht stuk

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
J.Roukema
Bezoeker

Rattelend geluid bij het aanzetten van de A200, zo tehoren komt het van de lenz, is deze wellicht stuk

Rattelend geluid bij het aanzetten van de A200, zo tehoren komt het van de lenz, is deze wellicht stuk

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste Lezer.

Welkom op het Sony Forum

De 18-70mm lens is bij meerdere Sony Alpha modellen geleverd en vrij algemeen in omloop.

Ondanks de Sony kwaliteitszorg kan het gebeuren dat een lens defect raakt.

In die gevallen zijn de Sony service- en garantie procedures van kracht, te vinden op de Sony NL website onder: http://support.sony-europe.com/repair/warranty/index.aspx?site=odw_nl_NL   en de Sony BE website onder: http://support.sony-europe.com/repair/warranty/index.aspx?site=odw_nl_BE

De lenzen kunnen gerepareerd worden door de Erkende Service Partners met digitale camera autorisatie.

Zie voor Nederland onder:   http://support.sony-europe.com/repair/ASC/ASC.aspx?site=odw_nl_NL

En voor Belgie onder: http://support.sony-europe.com/repair/ASC/ASC.aspx?site=odw_nl_BE

Daar kunt u als particulier rechtstreeks terecht, maar natuurlijk kunt u ook uw dealer benaderen.

De Sony service- en garantierechten zijn natuurlijk ook via uw Sony dealer van toepassing.

Doordat zij in zoveel in omloop zijn. Is het mogelijk dat het defect vaker voorkomt, dit betekent niet dat het een erkend probleem is van Sony.

Met vriendelijke groet,

Ghost.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Arthur_Reijn
Lid

Beste

Indien de camera zonder lens een normaal geluid geeft is er iets aan de hand met de lens.

Ik adviseer u deze aan te bieden bij FRS in Almere

Succes

Arthur

Sony Benelux

profile.country.nl_NL.title
Marcelvandegoor
Bezoeker

Beste J.Roukema,

Hetzelfde probleem heb ik gehad met een A350 & een 18-70mm. Vorig jaar via Foka (Fotozaak Rotterdam waar deze gekocht is) laten opsturen. Afgelopen week exact hetzelfde probleem weer gekregen met deze 18-70mm lens.

Bij Foka heb ik als tegenprestatie nu een nieuwe 18-55mm lens meegekregen (de 18-70mm is uit het assortiment), omdat ik de lens anders weer 6 weken kwijt zou zijn. Volgens hun is het een veel voorkomend probleem bij Apha serie, waarbij de body 'te sterk'  zou zijn voor de lens.

Goede service van Foka dat ik er een andere lens voor terug heb gekregen, maar niet tevreden over de oplossing. Ten slotte ben ik mijn lens al eens 6 weken kwijt geweest en ben ik er qua zoom op achteruit gegaan.

Bovenstaande net gemeld via het reactie formulier, ik ben erg benieuwd wat Sony als fabrikant hiermee doet.

profile.country.nl_BE.title
Vorghe
Bezoeker

Hier heeft hetzelfde zich voorgedaan met mijn A200. (nu enkele jaren geleden)

Het is weldegelijk de lens.

Bij mij was het nog geen jaar na aankoop dus nog in garantie kunnen laten vervangen.

Jammergenoeg mijn fototoestel voor een paar weken onbruikbaar. (Ik had geen extra lens ofzo)

Bij mijn huidig toestel A350 heeft dit probleem zich tot hiertoe niet voorgedaan.

(PS: de A200 doet nog steeds zijn werk hij is in het bezit van mijn moeder.)

profile.country.nl_NL.title
elvanho55
Bezoeker

Beste J. Roukema,

Ook ik ken het probleem net als de heer M. van de Goor, A350 & een 18-70mm. In het voorjaar is hij gratis gerepareerd, ook 6 weken weg. En ik kreeg al te horen, dat het waarschijnlijk weer zou gebeuren. Mijn fotozaak had al meerdere klachten over de 18-70mm lens.

Foka geeft zeker goede service o er een andere lens voor terug te geven, mij werd te kennen gegeven, dat als het weer gebeurde het jammer was, maar dat hij maar 1x werd gerepareerd en dat het me dan een nieuwe lens kostte.

Ook ik ben benieuwd wat Sony als fabrikant er mee doet?

profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste Lezer.

Welkom op het Sony Forum

De 18-70mm lens is bij meerdere Sony Alpha modellen geleverd en vrij algemeen in omloop.

Ondanks de Sony kwaliteitszorg kan het gebeuren dat een lens defect raakt.

In die gevallen zijn de Sony service- en garantie procedures van kracht, te vinden op de Sony NL website onder: http://support.sony-europe.com/repair/warranty/index.aspx?site=odw_nl_NL   en de Sony BE website onder: http://support.sony-europe.com/repair/warranty/index.aspx?site=odw_nl_BE

De lenzen kunnen gerepareerd worden door de Erkende Service Partners met digitale camera autorisatie.

Zie voor Nederland onder:   http://support.sony-europe.com/repair/ASC/ASC.aspx?site=odw_nl_NL

En voor Belgie onder: http://support.sony-europe.com/repair/ASC/ASC.aspx?site=odw_nl_BE

Daar kunt u als particulier rechtstreeks terecht, maar natuurlijk kunt u ook uw dealer benaderen.

De Sony service- en garantierechten zijn natuurlijk ook via uw Sony dealer van toepassing.

Doordat zij in zoveel in omloop zijn. Is het mogelijk dat het defect vaker voorkomt, dit betekent niet dat het een erkend probleem is van Sony.

Met vriendelijke groet,

Ghost.

profile.country.nl_NL.title
nelflak
Nieuw

Zelf heb ik al 2,5 jaar, tot volle tevredenheid, een A300. 1,5 jaar geleden kocht mijn schoonzoon er een en na een jaar begon bij hem de kitlens 18-70 te ratelen. Geen garantie meer en kocht een 2e hands en na een paar maanden weer hetzelde probleem. Ik denk dat de 18-70 mechanisch  van inferieure kwaliteit is. Zelf gebruik ik hem niet zo vaak omdat ik  standaard een 50mm macro gebruik en de 18-70 alleen bij landschappen e.d.

Message was edited by: kealfle84

profile.country.nl_BE.title
Peterke2
Bezoeker

Hallo,

ikzelf heb de 18-70 kitlens enkele jaren geleden meegekocht bij mijn A-100 en heb er nooit problemen mee gehad. Ondertussen heb ik een A-550 en heb ik mijn oude A-100 aan mijn vriendin gegeven die ondertussen ook de smaak van de fotografie te pakken heeft gekregen. Je kan het al raden, nog steeds met de 18-70 kitlens en nog steeds zonder problemen.

Nu kan het wel zijn dat er ergens eens een slechte serie is geweest of dat ze bij de productie een en ander vervangen hebben of andere materialen gebruikt hebben voor bepaalde onderdelen. Ik zou het niet weten.

Maar wij hebben er in elk geval nooit problemen mee gehad (tot nu toe).

Greetz, Peter