annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maar wat als er iets aan de hand is (Sony Nex 5)

Rubens.
Nieuw

Maar wat als er iets aan de hand is (Sony Nex 5)

U heeft DE camera van Sony gevonden welke u altijd al had willen hebben, geld aan de kant gelegd en dan komt die dag. Helemaal blij gaat u aan de slag en maakt de mooiste foto's zowel thuis als op vakantie. Tot die dag dat u de camera uit de kast pakt voor uw volgende vakantie en hij het niet meer blijkt te doen, op het schermpje leest u 'camerafout'.

 

Heel erg vervelend vlak voor de vakantie maar het kan gebeuren. Je pakt de papieren er bij en wat blijkt je zit met nog geen 1 jaar buiten de garantie termijn van 2 jaar. Het vervelende gevoel slaat toch om naar een lichte irritatie, een apparaat dat alles bij elkaar ongeveer € 1.300,- aan winkel waarde heeft en het houdt het nog geen 3 jaar uit zonder kapot te gaan.

 

 

Uiteraard leg je contact met Sony, opzoek naar een oplossing.

Geachte heer/mevrouw ...puntje puntje puntje, puntje puntje puntje... net buiten de garantie ...puntje puntje puntje, puntje puntje puntje...'camerafout' ...puntje puntje puntje, puntje puntje puntje... Met vriendelijke groet

Nog geen dag later een bericht terug, fijn!

Geachte meneer ...puntje puntje puntje, puntje puntje puntje... Uw camera is niet net buiten de garantie ...puntje puntje puntje, puntje puntje puntje... Stuur maar op ...puntje puntje puntje, puntje puntje puntje... verzekerde post €€€... onderzoekskosten €€€...reparatiekosten €€€ Met vriendelijke groet

 

 

Wat wil ik met dit bericht zeggen?

Naast dat u van een top producent een top product koopt voor een top prijs verwacht u ook een top service, helaas.

Een bevriende kennis, werkzaam bij een grote verzekeringsinstantie, heeft mij afgeraden de body op te sturen en aangeraden opzoek te gaan naar een marktplaats model gezien de kosten vergelijkbaar zullen zijn en de irritatie een stuk minder.

 

Denk er daarom goed bij na wat u koopt als u een product bij Sony koopt, u koopt namelijk niet alleen het product maar ook de 'service'.

 

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Rubens en welkom! 

 

Het is super vervelend dat je toestel stuk is...mijn NEX5 werkt nog perfect. :wink: 

 

Om heel eerlijk te zijn vind ik een jaar buiten garantie nu ook niet "net" buiten garantie...een dag, een week of zelfs een maand is wat anders. 1300 euro kostte de NEX5 niet, wel met 18-200mm lens. De lens zal nog wel werken? 

 

Ik kan je niet echt helpen, mijn advies luidt: ofwel verkoop je ook de lens en recupereer je nog wat kosten, ofwel koop je een nieuwe (goedkope) body als je nog vertrouwen hebt in Sony. Ik denk dat je een beetje pech hebt gehad. Je lader, batterij en geheugenkaart kan je zeker recupereren. 

 

En niet om Sony te verdedigen, maar ik denk dat je maar heel weinig fabrikanten van eender welk product zal vinden die buiten de garantieperiode je zullen helpen zonder kosten. Dat geldt van kleine zaken tot zelfs auto's en dergelijke. 

 

Ik vind het oprecht stom voor je, maar je kan er weinig aan doen...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Kan geen kwaad om het toestel op te sturen toch? Je hebt er nu niks aan en voor hetzelfde geld blijkt een reparatie mogelijk. Ten slotte kan het om een fabrieksfout gaan.
hawijer
Nieuw

Ik schaar me volledig achter je mening. Ik heb ongeveer 3 jaar geleden een Sony @380 gekocht omdat de lenzen van de Konika Minolta op een Sony zouden passen. Dat klopt, wat er echter niet vermeld wordt/werd is dat de filters ed absoluut niet passen, Daarnaast is de kwaliteit van de foto's op 800 iso al vol ruis, ook bij de zgn. ruisonderdrukking. Ik heb alle foto's weg kunnen gooien die ik van de edelherten in bronstijd had gemaakt. Woest was ik. Geld uitgegeven en een flutcamera. Nu weet ik wel dat alle een prijskaarje heeft, je moet ook maar meer uit kunnen geven.

Ik ben nu overgegaan op een systeemcamera van Samsung (die ik over heb kunnen nemen van een kennis) en sinds jaren hebt ik nu weer plezier in fotograferen. Voor mij nooit meer een Sony-camera!!!!