annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

firmware update lukt niet

profile.country.nl_NL.title
DirkBo
Bezoeker

firmware update lukt niet

Sinds enkele weken in het gelukkige bezit van een NEX-5. Deze is geleverd met firmware versie 1.0.

Intussen is er al een versie 4.0. Installeren lukt helaas niet. De camera wordt niet "gezien" door de software.

Deze blijft terugkomen met de tekst, controleer kabel en instelling op USB-massa opslag.

Heb het geprobeerd met verschillende PC's (XP, Vista, 7) en diverse kabels. Het ophalen van foto's gaat overigens probleemloos. Heb on-line hulp gevraagd, alles nogmaals gecontroleerd, niets werkt.

Daarna terug naar de winkel, ook hier komen ze er niet uit. Wel mocht ik het proberen met een andere camera, maar dit gaf helaas hetzelfde resultaat.

Heeft iemand een idee?  Er moeten toch mensen zijn die het wel lukt ! 😉

Tags (3)
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
Joost84
Nieuw

Beste Dirk,

Wordt de camera wel volledig herkend door de PC (Windows)? Wat je kan proberen is om de camera te resetten via het menu.

Ik weet niet precies waar je de firmware vandaan hebt, maar degene die ik gebruikt heb en zonder problemen is te vinden via onderstaande link.

http://www.sony.nl/support/nl/product/NEX-5/downloads/FW_NEX5_V04_WIN

Zelf sluit ik de camera gewoon via USB aan. Camera wordt dan gezien als 2 externe harde schijven door Windows. Vervolgens start je het gedownloade bestand. Volg de aanwijzingen. Bij stap 4 moet je de hardware veilig verwijderen. Verwijder ook beide harde schijven

op het scherm van de camera komt de melding of je de camera wilt terug stellen. Klik op ok.

Vervolgens zou je via het update programma de update kunnen starten.

Ik hoop dat het met bovenstaande gaat lukken. ZO niet dan hoor ik het graag!

Groeten,

Joost van der Mast

Met vriendelijke groet,
profile.country.nl_NL.title
DirkBo
Bezoeker

Beste Joost,

ik heb nog wat testjes gedaan.
Ten eerste een reset op de camera. De firmware heb ik van     Sony-website (dezelfde link)
Daarna in de setup USB-connectie op "mass storage" gezet, de pc     maakt een geluidje, als  ik de camera inschakel.
apparaatbeheer: de camera wordt gezien als data-opslag
upgrade geprobeerd, resultaat geen verbinding

als ik USB-connectie op auto zet:
apparaatbeheer: nu zien we de camera, als apparaat
upgrade geprobeerd, resultaat geen verbinding

Dus ja, de camera wordt gezien door de PC en nee de updater ziet de     camera niet(!)

Wat ik niet zo goed begrijp in jouw mail:
Zelf sluit ik de camera gewoon via USB aan. Camera wordt dan           gezien als 2 externe harde schijven door Windows. Vervolgens           start je het gedownloade bestand.
=> dat is dus de firmware updater,             toch?
Volg de aanwijzingen. Bij stap 4 moet je de hardware veilig           verwijderen. ik kom dus niet zo ver! Verwijder           ook beide harde schijven
op het scherm van de camera komt de           melding of je de camera wilt terug stellen. Klik op ok.
Vervolgens zou je via het update programma de update kunnen           starten. dit begrijp ik niet, want die             updater is toch al eerder gestart?!



Met vriendelijke groet,

Dick Bode

Message was edited by: -Tycho-

Persoonlijke informatie verwijderd.

profile.country.nl_NL.title
Joost84
Nieuw

Beste Dick,

Het gedownloade bestand is een programma waarmee je de firmware kan updaten.

Gezien de problemen denk ik dathet verstandiger is om de camera te laten updaten door 1 van de service centers van Sony. Deze zijn te vinden via onderstaande link.

http://www.sony.nl/support/nl/repair/asc

Groeten,

Joost van der Mast

Met vriendelijke groet,
profile.country.nl_NL.title
DirkBo
Bezoeker

Joost,

bedankt voor je reacties. Ik heb gebeld met Sony - Amsterdam.

Het advies is om de (nieuwe!) camera toch maar op te sturen.

Ga ik dus maar doen, de leverancier Digimaxx, Dordrecht wil dat voor mij regelen,

maar gaat wel 4 weken duren :cry:

Met vriendelijke groet,

Dick