annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Filmen met A6500

profile.country.NL.title
Marcel3994
Ontdekker

Filmen met A6500

Dit is een eerste bericht van me op dit forum. Ik heb een A6500 gekocht met de intentie om er fotos maar ook zeer zeker film mee te maken. Nu is dat laatste me tot nu toe zwaar tegengevallen. Hoe zorg ik er voor dat mijn camera stabiel blijft gedurende langere periode. Met een camcorder was dat nooit een probleem maar met een fototoestel gaat het me tot nu toe zeer slecht af. Filmen hoor je uit de hand te kunnen doen is mijn mening. (ik film sinds 15 jaar met camcorders) wie kan mij tips and tricks geven hoe van deze camera een volwaardige camcorder te maken. Zelf denk ik aan een gimbal.....Maar of dat nou het ei van Columbus is....

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Marcel

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Marcel3994 en welkom bij de Community!

 

Er zit wel wezenlijk verschil tussen het filmen met een camcorder en een systeemcamera, zoals je al hebt gemerkt.

Een gimbal is wel het aangewezen hulpmiddel om stabiele opnames te krijgen als je zelf loopt/beweegt tijdens het filmen. @Tjardi is een ervaren filmer met systeemcamera's. Misschien kan hij je verder helpen. 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

 

 

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Marcel3994
Ontdekker

Hoi Tjardi,

 

Bedankt voor je uitvoerige verhaal.

Als ik het zo lees denk ik: Ik kan voor die ene keer dat ik film beter een camera van 400 euro kopen dan dat ik allerlei dure apparatuur aanschaf die ik amper zal gebruiken.

 

Als ik het verkeerd geinterepreteerd heb hoor ik het graag.

 

Gr

 

Marcel

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

profile.country.NL.title
Marcel3994
Ontdekker

Hoi Tjardi,

 

Bedankt voor je uitvoerige avies/oplossing.

Ik zal er mijn voordeel mee doen.

Wat is er waar van dat ik een gimbal ieder keer als ik hem uit mijn tas haal opnieuw dien uit te balanceren?

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

profile.country.NL.title
Marcel3994
Ontdekker

Hoi Tjardi,

Na jouw verhaal gelezen te hebben ben ik wel gaan twijfelen. Als ik rond de  €400 wil uitgeven kan ik een goede Gimbal kopen denk ik. Wat zou jij me dan adviseren? Zhiyun of iets anders?

Hoor graag van je.

 

gr

 

Marcel

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd