annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

belichtingscompensatie probleem stand M

OPGELOST
profile.country.NL.title
Ldoetje
Ontdekker

belichtingscompensatie probleem stand M

Hallo,

 

ik  ben sinds kort een blije bezitter van een A6000.

Er valt me een ding op en ben benieuwd of dit normaal is.  

 

In de stand P, A, en S kan ik een belichtingscompensatie toepassen van 5 stops.

Ga ik echter werken in stand M, dan komt mijn belichtingscompensatie niet verder dan 2 stops.

 

Ik kan wel verder over- of onderbelichten en dat zie ik dan ook wel op het schermpje, maar hij blijft maximaal -2 of +2 aangeven.

 

Hebben meer mensen hier last van?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo @Ldoetje

 

Welkom op het forum!

 

Het is volkomen normaal (en al jaar en dag zo bij Sony camera's) dat het van -2 naar +2 gaat. Ik kan ergens begrijpen dat je meer zou willen zien, maar het wordt louter indicatief aangegeven. Dit wil zeggen dat de cijfers zullen knipperen als je bijvoorbeeld donkerder dan -2EV aan het belichten bent, of knipperen wanneer je hoger dan +2EV aan het belichten bent. 

 

Wat ik doe in die situatie is "zelf" rekenen :wink: met stops vertrekkende van bijvoorbeeld een -2EV.

 

Het is dus normaal, misschien vervelend voor sommigen, maar je leert er snel mee omgaan (omzeilen?). Het is alleszins geen bug!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo @Ldoetje

 

Welkom op het forum!

 

Het is volkomen normaal (en al jaar en dag zo bij Sony camera's) dat het van -2 naar +2 gaat. Ik kan ergens begrijpen dat je meer zou willen zien, maar het wordt louter indicatief aangegeven. Dit wil zeggen dat de cijfers zullen knipperen als je bijvoorbeeld donkerder dan -2EV aan het belichten bent, of knipperen wanneer je hoger dan +2EV aan het belichten bent. 

 

Wat ik doe in die situatie is "zelf" rekenen :wink: met stops vertrekkende van bijvoorbeeld een -2EV.

 

Het is dus normaal, misschien vervelend voor sommigen, maar je leert er snel mee omgaan (omzeilen?). Het is alleszins geen bug!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Ldoetje
Ontdekker

Ok super,  dan is dat iets wat ik in mijn achterhoofd ga houden.

 

Wel raar eigenlijk!