annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A7-live view foto's nemen vanaf een tablet?

OPGELOST
profile.country.NL.title
CarinaDumais
Lid

A7-live view foto's nemen vanaf een tablet?

Ik heb een sony A7 camera en wil graag mijn foto's nemen vanaf een tablet. Ik weet wel dat je allerlei apps kan downloaden bij sony play. Maar ik zoek een verbinding en/of app waarmee ik op het tablet live view kan zien en scherpstellen. Ik moet binnenkort een rug en nek operatie ondergaan, dus bukken en in allerei bochten wringen voor een goede foto zit er voorlopig niet in, en niet fotograferen is net zoiets als half verlamd zijn.:smileyhappy: Dus graag informatie of het kan, wat ik moet aanschaffen en wat ongeveer de prijzen zijn .

 

hartelijk dank

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Carina,

 

Dat kan inderdaad met de Sony playmemories app.

 

Belangrijke opmerking hierbij is wel dat je best eerst je remote app die reeds in je camera zit, update tot een "volwaardige" versie. Dan krijg je toegang tot bv touch-focus, F-getal veranderen, etc.

 

Dan moet je ook op je tablet de playmemories mobile app downloaden en installeren.

 

Concreet:

-Start met het maken van een account op playmemories portal: https://www.playmemoriescameraapps.com/portal/

-Verbind je camera bij voorkeur RECHTSTREEKS aan je thuisnetwerk (zie handleiding). Als je weet wat WPS is, via WPS is het gemakkelijkst.

-Open de lijst met apps op je camera, log in, en doe de update van de remote app.

 

Afhankelijk van je tablet, kan je verbinden door te tikken (via NFC) of handmatig via het kiezen van het netwerk.

 

Probeer alvast en laat ons weten hoe ver je geraakt :wink:

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Carina,

 

Dat kan inderdaad met de Sony playmemories app.

 

Belangrijke opmerking hierbij is wel dat je best eerst je remote app die reeds in je camera zit, update tot een "volwaardige" versie. Dan krijg je toegang tot bv touch-focus, F-getal veranderen, etc.

 

Dan moet je ook op je tablet de playmemories mobile app downloaden en installeren.

 

Concreet:

-Start met het maken van een account op playmemories portal: https://www.playmemoriescameraapps.com/portal/

-Verbind je camera bij voorkeur RECHTSTREEKS aan je thuisnetwerk (zie handleiding). Als je weet wat WPS is, via WPS is het gemakkelijkst.

-Open de lijst met apps op je camera, log in, en doe de update van de remote app.

 

Afhankelijk van je tablet, kan je verbinden door te tikken (via NFC) of handmatig via het kiezen van het netwerk.

 

Probeer alvast en laat ons weten hoe ver je geraakt :wink:

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
CarinaDumais
Lid

Wow wat een termen allemaal, ik ga het zeker proberen, moet vast lukken naar verschillende pogingen :smileythumbsup::smileyhappy::smileyhappy:..dank je wel voor de informatie ...ik zal het melden als het is gelukt of het niet lukt :slight_smile:

profile.country.NL.title
CarinaDumais
Lid

Nu alles geinstalleerd en uitgeprobeerd.. Het werkt, alleen de NCF nog niet helemaal door, maar dat gaat vast ook nog wel komen. Het is wel jammer dat je de afstandsbediening alleen bij een wifi connectie kan gebruiken :slight_frown:

 

Hier mijn bevindingen:

 

Met het appje Intelligente afstandsbediening kan je de camera op afstand bedienen en gelijk live view zien, je kan ook scherpstellen en eigenlijk veel functies zoals diafragma, iso enz blijven gewoon werken. Ik heb de app op mijn Samsung note 4 en mijn tablet samsung 2 10.1. En het werkt super.. IK ben het natuurlijk nog allemaal nog aan het uitproberen , maar ben er tot nu toe wel erg enthousiast over. Op het tablet werkt het wel wat langzamer dan op mijn note4. Maar het tablet is al een oudje, ik denk dat het op een nieuwere samsung tab 4 het net zo snel gaat als op mijn note4. Mooier zou natuurlijk zijn een Sony tablet, maar ja de suikeroom is nog niet gevonden. De Intelligente afstandsbediening is voor mij een echt wel comfort en handig, moet binnenkort een rug en nek operatie ondergaan, dus bukken en in allerlei bochten wringen voor een goede foto zit er voorlopig niet in, en niet fotograferen is net zoiets als half verlamd zijn. Dus straks alle tijd om de Intelligente afstandsbediening me eigen te maken.

 

De Intelligente afstandsbediening werkt alleen als er wifi connectie is. Wel jammer want als die er niet is gaat het verhaal niet door. Er moet toch wel iets op de markt zijn, een kabel of iets dergelijks waarmee je de camera en je mobiel of tablet kan verbinden zonder dat daar wifi aan te pas komt, zodat je de Intelligente afstandsbediening kan blijven gebruiken?

 

 

Ook heb ik de beta gedownload van Touchless Shutter.. is echt wel handig, het gaat alleen nog niet snel, tussen de handelingen, heeft toch een seconde nodig om de foto te maken, dus niet bruikbaar voor vogeltjes, sport en vrij bewegelijke fotografie, maar als het nog verbeterd wordt in de toekomst is het wel een erg handige app. Zeker als je vergeten bent om je afstandbediening in je tas te stoppen.

 

En voor nu een fijn weekend :slight_smile:

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heel leuk!

 

Ik gebruik (hoe kan het ook anders?) een Sony Xperia phone en tablet en NFC werkt echt super goed (een van mijn favo-features). Vreemd genoeg weet ik uit verschillende ervaringen ook dat het met Samsung phones vaak niet werkt om NFC te gebruiken met een Sony camera...

 

Leuk dat het goed werkt!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training